Tijdens het weekend van 17 en 18 september zal de zomereditie van Wild Jo’s Market plaats vinden in de bruisende site van stadsbrouwerij De Koninck, in navolging van de succesvolle eerste editie van februari. De markt wordt opnieuw een mengelmoes van mode, juwelen, foodtrucks, design, kunst en livemuziek. De verscheidenheid van de stands, bemand door gepassioneerd, jong talent, starters uit de ruime regio Antwerpen en zelfs verder, is de kracht van deze markt.
Initiatiefnemers zijn drie Antwerpse vrienden: Maxim Slootmaeckers, Vincent Sluyts en Mathias Theerens. Een 40-tal standen schreef zich alvast in en de onlinepromo moet nog starten. Enkele standhouders die aan de eerste editie deelnamen willen er in september absoluut opnieuw bij zijn. Enkele getuigenissen.
“Wild Jo’s is dé lifestyle markt waar je wil gezien worden als merk, het is een mix van jonge ondernemers en gevestigde waarden. De eerste editie was meteen geslaagd. Er kwam veel volk opdagen nadat het team achter Wild Jo massaal reclame had gemaakt op sociale media. Je leert er als ondernemer ook interessante mensen en merken kennen, waar bij mij zelfs een toffe samenwerking uit voortgekomen is”, aldus een enthousiaste Sofie Vertongen van Phyt, een webshop met ‘zwevende planten’ uit Antwerpen.
“Wild Jo’s is meer dan een markt. Het totaalplaatje klopt volledig: fijne organisatie, gezellige inrichting, lekker eten, goede verkoop… Wij staan er met veel plezier in september terug”, zegt Karl Decré van KDWoodlights uit Holsbeek.
Jakob Kuitenbrouwer van Bastaard en www.laser-cutting.be voegt eraan toe: “Marktjes doen we niet veel. Maar dit was speciaal voor ons: het is vlakbij ons ouderlijk huis en een project dat de buurt in Berchem doet opleven. We bouwden een leuke stand om een beperkte collectie aan functionele accessoires en cases voor iphone te laten zien.”