The Oval Office ontwikkelde voor HR-dienstenleverancier SD Worx “The Perfect Match”, een originele live communicatiecampagne die de SD Worx-medewerkers moest toelaten hun KMO-klanten beter te leren kennen en nog meer voeling te krijgen met hun uitdagingen en prioriteiten.
Tijdens een eerste fase werd binnen de organisatie onder het motto “Are you the Perfect Match?” campagne gevoerd om medewerkers te rekruteren die tijdens een halve dag bij één van de KMO-klanten wilden gaan meewerken. Op deze manier konden ze het kloppend hart van elk van deze bedrijven leren kennen. Via een aantrekkelijke direct mailing, verschillende e-mailcampagnes en een persoonlijke opvolging werden ook deelnemende bedrijven geselecteerd.
The Oval Office is opgebouwd als een actief Antwerps communicatie- en evenementenbureau. Het is er het bedrijf om te doen “de merken van zijn klanten te laten beleven.”
Niet minder dan 420 medewerkers van SD Worx gingen in op de uitnodiging van de communicatiespecialisten en gingen aan de slag bij evenveel KMO’s. Achter de toonbank, in het magazijn, op de werf, op kantoor. Aan het werkbezoek werd ook een interview gekoppeld met de HR-verantwoordelijke of zaakvoerder. Deze live ervaring bood beide partijen de kans informatie uit te wisselen over de werking en de toekomstplannen van het bedrijf en leidde tot een Perfect Match tussen SD Worx en de KMO-klant.
Tijdens een personeelsevent werden de resultaten van de actie naderhand besproken. De totaalscore die de 420 bedrijven aan hun Perfect Matches gaven na het werkbezoek lag namelijk ver boven de verwachtingen.
Voor drie deelnemende bedrijven krijgt de actie bovendien een leuk staartje in de vorm van een reclamecampagne samen met SD Worx: Koffiebranderij Koverim, studie- en tuinarchitectuurbureau Archi.Vert en de Brusselse vzw Compagnons Dépanneurs.
Op www.sdworx.be/perfectmatch kunnen klanten zich laten inspireren door getuigenissen van ondernemers die in het kader van The Perfect Match het bezoek kregen van een SD Worx-medewerker.
Met het event rond SD Worx zet The Oval Office zijn reeks originele events verder. De Antwerpse specialist in live communication heeft onderhand een sterke marktpositie opgebouwd. The Oval Office is sinds zijn oprichting in januari 2012 uitgegroeid tot het toonaangevende bureau op het vlak van live communication. Voor merken als BMW, Nintendo, bpost bank, Stad Antwerpen, Jobat, BASF, Kenwood, Red Bull, MINI, Teva en Proximus creëerde het bureau geïntegreerde live communication campagnes waarbij merkbelevingen centraal staan. Om deze groei verder te ondersteunen en ook letterlijk dichterbij zijn klanten, leveranciers en medewerkers te staan, zette het bedrijf enkele tijd terug nieuwe vestigingen op in Brussel en Gent. In Brussel integreerde het zowel Cré|action, een Brussels evenementenbureau als het brand activation bureau WOW Communication. In Gent opende The Oval Office dan weer een nieuwe vestiging met een team van eigen lokale medewerkers.
Door de overname van de jonge Brusselse wolven van WOW Communication enerzijds én van Cré|action, een gevestigde waarde in het Brusselse eventlandschap anderzijds startte The Oval Office in Brussel al meteen met een team van 14 mensen. Het Brussels team wordt geleid door Dries Heyman, Alexandre Frederick, Marc-Antoine Sauvage en Olivier Trop.
In Gent startte Isabelle De Schryver – sinds 2012 actief bij The Oval Office en voordien 8 jaar bij Twins Events – met een kleiner maar even gedreven team om alles te bieden waarvoor The Oval Office voor staat.
Het bureau in Antwerpen alsook het Antwerpse team blijven onder de leiding van managing partners Wouter Boits en Ken Koeklenberg, die daarnaast ook de hele groep zullen blijven aansturen.
“Als live communication bureau willen we de groeiende vraag naar creatieve en effectieve merkbelevingen van onze klanten optimaal beantwoorden” zegt Ken Koeklenberg, managing partner van The Oval Office. “De integratie van de nieuwe bedrijven geeft ons de mogelijkheid om merken en organisaties nog scherper te adviseren op het vlak van digitale merkbelevingen en live activaties.”