Het vroegere familiebedrijf richtte sinds de coronapandemie namelijk helemaal op onlineverkoop. Door stevig in te zetten op online advertenties, gecombineerd met lage prijzen, lokte het bedrijf in geen tijd veel klanten.
Lees ook: Parket start nieuw onderzoek naar Elektro Lommelen in Malle na honderden klachten
Veel van die klanten kwamen na hun bestelling echter al snel van een kale reis thuis. Een regen van klachten bij Testaankoop en de Federale Overheidsdienst Economie volgde: laattijdige leveringen, geen terugbetaling als men na maanden wachten een bestelling annuleerde, geen mogelijkheid tot communicatie of een deftige klantendienst, … In 2023 kreeg de Economische inspectie meer dan 200 meldingen van klanten.
Bij Elektro Lommelen leek er intussen geen vuiltje aan de lucht. De website stond vol megadeals en promoties en het bedrijf kondigde ook een verhuis aan naar een nieuw magazijn. Maar die website is nu niet meer beschikbaar. Door wie de site offline is gehaald, is niet duidelijk. Volgens Het Laatste Nieuws voeren de Economische Inspectie en het Antwerps parket een onderzoek.