Afbeelding1 Sophie Claes. Foto: Koen Fasseur

Webshop De Gele Flamingo boomt in Nederland

BRASSCHAAT, ZOERSEL - De in 2013 in Brasschaat opgerichte webshop De Gele Flamingo ziet zijn omzet in Nederland groeien met maar liefst 52%. Dat succes ontlokt bij oprichtster Sophie Claes de straffe uitspraak: “We willen de Coolblue van de baby-, kinder- en lifestylewereld worden.”

“Het loopt zeer goed in Nederland, een groei van 52% in vergelijking met vorig jaar is schitterend”, zegt Sophie Claes. “De Nederlandse orders maken intussen al bijna een kwart van het totaal uit. Maar ik verwacht nog meer groei in Nederland, zeker met Black Friday, Sinterklaas en de eindejaarsfeesten in zicht. We hopen af te kloppen op een groei van 55% bij onze noorderburen. Claes is heel tevreden over het succes bij de Noorderburen: “Het was mijn grote droom en een belangrijk doel voor dit jaar om daar door te breken.”

“We moeten de ambitie hebben om de Coolblue van de baby, kinder- en lifestylewereld te worden. Intussen zijn we bijna tien jaar bezig. In 2013 begonnen we met een beperkt eigen kapitaal. In 2018 waren we in België de eerste die een onlinetool voor geboortelijsten ontwikkelden. Daarop volgde een fysieke winkel en de oprichting van een Engelstalige webshop.”

LEES OOK. Sophie Claes, CEO van De Gele Flamingo: “Ik heb al een paar keer bereikt wat ik wilde bereiken en elke keer pas ik mijn ambities aan”

Bij de oprichting in 2013 focuste De Gele Flamingo op het babysegment. De zaak werd opgericht als een Kids Concept Store voor baby’s en kids van 0 tot 8 jaar. Het productprogramma bestaat voor 95% uit Europese merken waaronder enkele kleine Belgische namen. Het bedrijf heeft 14 mensen in dienst en beschikt over een magazijn. In 2021 opende een fysieke baby concept store in Zoersel. Op het Instagramaccount telt De Gele Flamingo op dit ogenblik zo’n 158.000 volgers.

LEES OOK. Sophie Claes verovert de wereld met haar webshop De Gele Flamingo