Warenhuisketen INNO gaat in zee met straatartiest DZIA. In samenwerking met reclamebureau DDB moet de collaboratie een echte eyecatcher worden. Zo hoopt INNO een jonger doelpubliek aan te trekken.
“Onze keuze voor een Belgische artiest is een traditie die we terug oppikken. Zo heeft INNO jaren geleden al samengewerkt met Hergé, Willy Vandersteen, Philippe Geluck en François Schuiten”, zegt Elly Zwinnen, merchandise & marketing director bij INNO. “Met de urban art van DZIA willen we een jonger publiek aanspreken. Onze baseline luidt sinds kort ‘for you’. En daarmee bedoelen we werkelijk ‘iedereen’. Niet alleen onze vertrouwde klanten, maar echt elke generatie moet zich thuis voelen bij INNO.”
Ook DZIA, die al samenwerkte met merken als Eastpak en Converse, is enthousiast over de samenwerking. “INNO en ik: wij hebben iets gemeen”, zegt hij. “Mijn murals worden echt een deel van de stad. En ze zijn toegankelijk, net zoals de INNO-winkels in alle grote steden van het land. Ook al is INNO een gevestigde waarde: iedereen kan er op elk moment binnenstappen.”