ANTWERPEN/HASSELT – Proficiat aan de collega’s van Made in Limburg. Op 22 september 2010 ging hun allereerste nieuwsbrief de deur uit. Intussen is Made in in heel Vlaanderen een alom gewaardeerd nieuwsmerk dat elke dag inspeelt op de regionale economische actualiteit. “Onze tiende verjaardag kunnen we helaas niet vieren met een groot feest. Maar niet getreurd: met een korte terugblik brengen we alvast enkele hoogtepunten van het afgelopen decennium naar boven”, vertelt Kurt Meers, sinds de eerste dag journalist van Made in Limburg.
Het idee om de dagelijkse nieuwberichten te bundelen op een website en via een nieuwsbrief te versturen, werd opgedaan in Nederlands Limburg. Dat concept werd vertaald naar een nieuw platform: Made in Limburg. Vervolgens werd de formule uitgebreid naar de Kempen (2012) en Antwerpen, gevolgd door Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Mechelen. Met de opstart van Made in West-Vlaanderen was de verspreiding compleet.
Naast de dagelijkse portie ondernemingsnieuws, heeft Made In zich ontpopt tot een brede community. Die is gegroeid dankzij de organisatie van activiteiten, zoals de Made In Live-events, partnerships met werkgeversorganisaties, aanwezigheid op netwerkevenementen, enzovoort.
Het concept werd in de loop der jaren verder uitgebreid, onder meer met de koppeling aan de sociale media. Dit zorgde voor een extra boost in de belangstelling. Inhoudelijk werd een sectoriële doorsnede van het nieuws gemaakt via onze Made In Topics. En ook op technisch en grafisch vlak werd er voortdurend aan het platform gesleuteld, zodat de gebruikerservaring sterk geoptimaliseerd werd. Binnen enkele weken schakelen we trouwens over naar een gloednieuwe website, die toelaat om het nieuws en de relevante informatie nog beter te presenteren.
10 jaar, meer dan 55.000 nieuwsberichten en bijna 10.000 nieuwsbrieven later, is Made In vandaag het sterkste regionaal economisch nieuwsmedium in Vlaanderen. Maandelijks worden er meer dan 2,4 miljoen artikels gelezen over de regio’s heen. Een bereik dat maand na maand in sneltempo stijgt. Een woord van dank aan onze trouwe lezers is hier op zijn plaats. We hopen nog vele jaren uw nieuwsgierigheid naar nieuwtjes over het lokale bedrijfsleven te mogen prikkelen en invulling geven. Op naar de volgende 10 jaar!