Het transportbedrijf VRD Logistiek heeft de site van zijn buurman, Kerry Ingredients Belgium in Bornem overgenomen. VRD Logistiek kan in de nieuw verworven magazijnen en kantoren zijn verdere expansie verzekeren. “Wij zetten veel op innovatie die we oa. ook vinden in groene projecten”, zegt zaakvoerder Raoul Van Raemdonck.
VRD Logistiek zet zijn groei onverminderd verder. Raoul Van Raemdonck startte de onderneming destijds in de jaren tachtig op als een eenmansbedrijfje. Met één truck. Ondertussen runt VRD Logistiek een vloot van pakweg 100 trucks. Het bedrijf spitst zich vooral toe op de doe-het-zelf sector en rijdt dus oa. voor klanten als Gamma, Brico en Hubo. De opslag in magazijnen, de verhuur van kantoren en de bewaring van archieven zijn evenveel nevenactiviteiten die perfect ingepast kunnen worden in de dagdagelijkse transportbusiness.
De expansie gaat ondertussen onverminderd verder. Vandaar de overname van de nabijgelegen site van Kerry Ingredients Belgium. De terreinen en de gebouwen kunnen perfect aangesloten worden op het bestaande complex in Bornem.
Het familiebedrijf tekent vandaag voor een omzet van pakweg 16 miljoen euro en stelt zo’n 155 mensen tewerk. Het bedrijf beschikt nog over bijkomende vestigingen in Temse en Aarlen
Kerry Ingredients Belgium verhuist van zijn kant naar de twee andere sites waarover het bedrijf beschikt op dezelfde industriële zone.
* In de transportsector hoor je vandaag veelal alleen maar geweeklaag? Jullie doen het evenwel uitstekend?
Raoul Van Raemdonck: “Wij zetten alles op onze chauffeurs. Zij zijn het echte VRD. Zij zijn ons visitekaartje. Wij werken daarom exclusief met Belgische werknemers. Het succes van VRD is helemaal toe te schrijven aan onze eigen mensen. Wij horen ook de verhalen over de deloyale concurrentie uit het Oostblok maar wij blijven er rustig bij.”
* Belgische chauffeurs zijn aan de andere kant biezonder duur?
Raoul Van Raemdonck: “Dat hangt toch af van de prijsafspraken die je maakt van de klanten? Wij garanderen een hoge kwaliteit en dan kun je met de klanten een aanvaardbare oplossing vinden.”