VR-Cargo werft bijkomende chauffeurs aan

vrcargoDe transportfirma VR-Cargo uit Rumst werft verscheidene chauffeurs aan. “Het gaat effectief ietsje beter in het vervoer,” zegt Véronique Van Roosbroeck. “Wij gaan daarom enkele bijkomende trucks aankopen. Wij investeren op lange termijn in groei en willen daarom ook al de nodige chauffeurs in dienst nemen.”

De transportsector heeft het moeilijk. De concurrentieslag is moordend. De tientallen Oost-Europese firma’s die zich op de West-Europese markt gegooid hebben zorgden voor een heuse kaalslag . Vele bekende namen hebben noodgedwongen de handdoek in de ring moeten werpen. Fusies, overnames en faillissementen waren legio.

“We vangen vandaag toch de eerste signalen op dat het op termjin weer iets beter kan”, zegt Véronique Van Roosbroeck van VR-Cargo. Samen met haar broer Olivier is ze mee in het bedrijf van haar ouders gestapt. Jules Van Roosbroeck en zijn echtgenote Chantal Maes hebben de onderneming destijds in 1987 opgestart in Berlaar. In de expansie van de goede jaren is de groep J. Van Roosbroeck-Maes naar Rumst verhuisd waar over ruimere faciliteiten kon beschikt worden.

VR Cargo werkt vooral op de nationale markt, Noord-Frankrijk (tot Parijs), Nederland en Duitsland. Het bedrijf doet aan groupage en rijdt met volle vrachten. Onder de vaste klanten mogen oa. DHL en TNT gerekend worden, “bedrijven waar wij steevast heel goede kwaliteitsbeoordelingen van krijgen”, zegt Véronique nog. Zelf gaat ze de markt op, op zoek naar nieuwe klanten. “Daar kun je de trends op de markt onderkennen,” zegt ze. “Het ergste lijkt me thans achter de rug te zijn.”

VR-Cargo stelt vandaag zo’n 60 mensen tewerk. Er wordt gereden met oa. DAF en Volvo. Omdat het wagenpark effectief uitgebreid zal worden moeten er bijkomende chauffeurs in dienst genomen worden. VR-Cargo is nog altijd een familiebedrijf.