‘Made in’, het economisch nieuwsplatform van Mediahuis, heeft het jaar op indrukwekkende manier ingezet. De kaap van 1,5 miljoen maandelijkse pageviews wordt in februari ruimschoots overschreden. Daarnaast verwelkomen de nieuwswebsites zo’n 485.000 unieke bezoekers per maand. Een resultaat om u tegen te zeggen in een nichemarkt.
‘Made in’ onderscheidt zich van de traditionele nieuwsmedia dankzij haar positieve berichtgeving over ondernemerschap en de B2B-sector. In deze specifieke markt heeft het merk een sterke regionale verankering en is daardoor uniek te noemen.
Met 95.000 abonnees op de dagelijkse nieuwsbrief slaagt ‘Made in’ er in om een belangrijke groep van decision makers – overwegend ceo’s en managers met een duidelijke regionale betrokkenheid – te bereiken.
Het nieuwsplatform zag het levenslicht in Limburg in 2010. Er was duidelijk nood aan een medium dat positief bedrijfsnieuws bracht. De jaren nadien is het initiatief ook in 6 andere Vlaamse regio’s opgestart. Ook de jongste telgen Made in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant scheren hoge toppen en mogen ondertussen op heel wat belangstelling rekenen.
Daarnaast slaagt het digitaal Made in Limburg Magazine er eveneens in alle verwachtingen te overtroeven met maandelijks om en nabij 15.000 lezers.
Dominique De Pesseroy, Business Manager Made in: “Na onze vernieuwde strategische aanpak in oktober gaat ons bereik continu in stijgende lijn en die groei willen we uiteraard ook bestendigen.”
In de toekomst zal het digitale karakter van het nieuwsmerk nog sterker ontplooid worden. Zo liggen er ambitieuze plannen op tafel waarbij ‘verbinden’ een onmisbaar begrip wordt, want zowel digitaal als audiovisueel én met onze netwerkevents ‘Made in .. live’ wil ‘Made in’ haar lezers en adverteerders blijven informeren, inspireren en ontmoeten.
Bron cijfermateriaal: google analytics