VIPS volgen Tour met Vidi-Square

teeveeVidi-Squarel uit Pulle levert een belangrijke bijdrage aan het VIP-gebeuren bij de start van de Tour de France in Utrecht. Het bedrijf heeft de voorbije dagen 150 flatscreens en vier indoor ledwalls in de VIP-tenten geïnstalleerd en zal rond het parcours aanwezig zijn met al hun vijf mobiele trailers om het publiek van beeld te voorzien. “Ja, dit is voor ons een grote opdracht”, bevestigt Bruno Van Orshoven, sales bij Vidi-Square.

“We wonnen een pitch via het evenementenbureau dat in Utrecht het VIP-gebeuren organiseert”, legt Van Orshoven uit. “Dat gebeurde op basis van kwaliteit, flexibiliteit en prijs.” Het bedrijf startte zondag met de opbouw en installeert vanavond de laatste schermen. Al die tijd waren ze er met acht mensen aan de slag. Ook komend weekend blijven ze er met acht technici aanwezig om alles vlekkeloos te laten verlopen. “We krijgen een rechtstreeks videosignaal vanuit de Ronde maar voorzien via schotelantennes een back-up”, benadrukt de salesmans. “We leveren zowel video, geluid als licht in alle VIP-tenten.”

Twee dagen later doet Vidi-square alles nog eens op een beperktere schaal over in Antwerpen, de ‘ville de départ’ van de maandagrit. “Daar beginnen we vrijdag op te bouwen. We leveren er vijftig flatscreens, vier indoor walls en vijf outdoor trailers.” Ook in Namen, de aankomstplaats die dag, plaatst het Kempense bedrijf apparatuur in de VIP-zone. “Wij beperken onze activiteiten voor de Tour tot Nederland en België”, aldus Van Orshoven.

Het bedrijf staat voor een drukke zomer. “Nog enkele sportevenementen, de Gentse Feesten, een groot festival in Frankrijk. Op dit moment zitten we ook in Marseille en de Oekraïne, maar onze belangrijkste markt blijft de Benelux, samen met Frankrijk”, besluit Van Orshoven.