Het Wereldkampioenschap Voetbal in Brazilië wordt ongetwijfeld een topper. Viewtone heeft al onvoorstelbaar veel bestellingen binnen voor de huur van grote schermen. De specialist in audiovisuele communicatie uit Wijnegem hoopt samen met zijn klanten van de Mundial een commercieel hoogtepunt van het jaar van de maken.
De maanden juni en juli staan rood aangestreept in de agenda van Wim Venqueleir. Talloze ondernemingen willen van het Wereldkampioenschap Voetbal een commerciële knaller te maken. Het komt erop aan de klanten te kunnen uitnodigen op een groot audiovisueel voetbalfeest en terzelfder tijd ook de eigen producten en diensten direct of indirect in het zonnetje te zetten.
Wim Venqueleir onderkende al in 1999 de snelle opgang van de audiovisuele sector en zette met Viewtone zijn eigen firma op die mee een deel van die markt naar zich toe probeerde te halen. Het werd een snelle successtory die het niet enkel van de verkoop of de verhuur van audiovisueel materiaal moest hebben. Viewtone stelde zich van begin aan op als een partner die mee denkt met de klant. “Voor elke installatie, elk evenement, elke persentatie of elke productie voorzien wij de meest optimale en professionele technische oplossingen om van de organisatie een groot succes te maken”, zegt Wim Venqueleir.
Viewtone verzorgt in dit opzicht oerigens niet alleen sportevenementen. De firma is net zo goed actief op het vlak van cultuurmanifestaties en bedrijfspresentaties. Operavoorstellingen in open lucht bv. Maar ook bedrijfsfeesten, openluchtcommunicatie, schermvisualisering enz.
Het gaat dan zowel om verhuur als om verkoop. Viewtone heeft een indrukwekkend arsenaal aan apparatuur en materialen in voorraad. In dit opzicht kan heel snel opgetreden worden. “Omdat wij werken met uitsluitend topmerken als Sony, Pioneer, Barco, Neovo, AED, WOD e.a. voor LED-LCD en plasmaschermen kunnen wij onze klanten altijd ook toppresentaties garanderen. “
Of de crisis in dit opzicht voorbij is? In het recente verleden dienden bv. de ondernemingen toch even af te remmen bij het organiseren van evenementen? “De druk lijkt me wel wat van de ketel maar de uitlopers van de crisis zijn nog altijd duidelijk merkbaar. De druk op de prijzen is sterk voelbaar. De klanten vragen of het met iets minder kan bv. Zeker bij KMO’s blijft men heel voorzichtig.”
Viewtone is onderhand actief over heel Europa. Het bedrijf tekende verleden jaar voor een globale omzet van 12 miljoen euro en stelde direct en indirect zo’n 350 mensen tewerk.
Iets nieuw: Viewtone heeft onlangs zijn interactieve vergaderborden in de markt gezet. Die zijn niet enkel uitermate geschikt voor scholen en onderwijssystemen maar tevens voor ondernemingen om er hun vergaderingen, trainingen en presentaties mee te organiseren. Het zogenaamde Elite Panaboard is het interactieve instructiebord van de nieuwe generatie. Men kan erop schrijven, tekenen, projecteren, muziek spelen en zelfs internetten. Het wordt bediend met de vinger of meet een handige digitale pen. Het kan ook via de i-pad. Via audio en video kan alles gedeeld worden met de klas of de groep.