Verve B_Jelte Scheys

Verve pakt de Belgische festivalmarkt ‘met verve’ aan

Verve, marktleider in sales software voor mond-tot-mondaanbevelingen voor live evenementen, zal weldra een kantoor openen in Hasselt. Vorige week raakte bekend dat de Antilliaanse Feesten in Hoogstraten met Verve zullen samenwerken. En binnenkort zullen er nog Antwerpse festivals bijkomen.

Jelte Scheys, verkoopdirecteur van Verve België: “De Belgische festivals zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren om meer fans te bereiken en te behouden. Verve is dan ook een perfecte fit voor de markt.”

Na een eerste samenwerking met Les Ardentes vorig jaar gaat Verve in 2018 verschillende Belgische festivals ondersteunen, onder meer Ostend Beach, Paradise City, Francofolies de Spa, enz.
Het Verve-systeem beloont ‘ambassadeurs’ die tickets aan hun vrienden aanprijzen en verkopen, met gratis VIP-bandjes, drankbonnen of andere incentives.

“Voor festivals is volledig uitverkopen gezien de steeds stijgende kosten eigenlijk een must. Voor Tomorrowland lukt dat vlot, maar voor vele organisatoren is dat absoluut niet evident. Een jong publiek aanspreken en jaar na jaar behouden om elk jaar uit te verkopen blijkt moeilijk wanneer alleen maar de traditionele kanalen worden aangeboord. Voor jongeren is mond-tot-mondreclame van vrienden tegenwoordig dé cruciale factor om te beslissen naar welke evenementen of festivals ze gaan”, zegt Scheys.

Groeien in Europa

Verve heeft al meer dan 500.000 tickets verkocht voor meer dan 450 evenementen wereldwijd. Live Nation, FKP Scorpio, Benicassim, BigCityBeats, Airbeat One, Blockfest, Les Ardentes, Tinderbox, We Are Electric, Reading & Leeds, Wireless en Bestival behoren tot hun klanten. 
Verve is in Europa actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Scandinavië en nu ook in België. De recente grote groei in Europa kwam in een stroomversnelling door samenwerkingen met grote ticketingbedrijven zoals Ticketmaster, Eventbrite, Paylogic en Front Gate-tickets.