Veritas: 125 jaar jong

Inspireren, personaliseren of customizen is de ambitie van Veritas anno 2017.

“We helpen vrouwen om zich uniek te voelen, door creatieve details of afgewerkte accessoires toe te voegen aan hun kledij. Veritas gaat over ‘customizen’, pimpen. Dat maakt ons uniek”, zegt ceo Ulrik Vercruysse in een recent interview met RetailDetail.

Veritas verkoopt ideeën via workshops, magazines, sociale media… En is ook actief op YouTube, Pinterest, Facebook, Instagram. Op die manier kunnen mensen elkaar taggen, ideeën met elkaar delen. Voor creatievere producten brengt Veritas ’tutorials’ op YouTube omdat video alsmaar online belangrijker wordt.

En die aanpak komt de Veritas webshop – die vier miljoen bezoekers per jaar trekt – ten goede. Momenteel staat de onlinewinkel in de top vijf van de fysieke Veritas-winkelpunten. Veritas hoopt zijn webshop tot zijn grootste verkooppunt te laten uitgroeien in 2018 en een jonger cliënteel aan te trekken. Die verjonging is trouwens al ingezet met Atelier Veritas, een shop-in-shop concept dat inspiratie en advies voorop stelt in een twintigtal Veritas-winkels en in één op zich bestaande Atelier Veritas winkel in de Nationalestraat in Antwerpen.

Tijdens het verjaardagsweekend van 30 september en 1 oktober bedenkt en bedankt Veritas zijn klanten in al zijn verkooppunten.