Voor advies en coaching in supplychain-management zijn ondernemingen meestal aangewezen op grote consultancybureaus of zelfstandige adviseurs. Het pas opgerichte valueXstream uit Kontich positioneert zich in het midden en biedt het beste van de beide werelden. Als technologisch neutrale partner combineert het brede expertise en draagkracht met flexibiliteit, commitment en ability to deliver.
Het vijfkoppige team van valueXstream begeleidt klanten bij strategische denkoefeningen, operationele optimalisaties en performantieverbetering. “Nieuwe technologieën zetten sectoren en businessmodellen op hun kop, en dus ook de bestaande supplychain-processen”, zegt initiatiefnemer Marc Van Hoeck. “Wat doe je met e-commerce en omnichannelstrategieën? Hoe vorm je een pallettenbusiness om tot een pakkettenbusiness? Die vragen houden vele bedrijven bezig. valueXstream helpt bij de visievorming en begeleidt transformatietrajecten van a tot z.”
X staat voor focus en actie valueXstream mikt in de eerste plaats op middelgrote en grote kmo’s. De X staat voor twee dingen: focus en actie.
valueXstream focust op de value stream – de stroom van goederen en informatie in een bedrijf. De noden, drijfveren en doelen van de klant bepalen het denkkader: het advies is niet gekleurd door een portfolio van oplossingen, of door een toevallig partnership met een leverancier.
Geen advies echter zonder commitment, want intelligente processen en goed werkende systemen zijn het einddoel.
valueXstream is opgericht in december 2015 door Marc Van Hoeck. In uiteenlopende bedrijven vervulde Van Hoeck de rol van supplychain-consultant of -manager, project-, interim- en ICT-manager. Hij is ook bestuurslid bij PICS Belgium. In 1999 stond hij mee aan de wieg van KamaX. De supplychain-activiteiten van dat bedrijf zijn nu ondergebracht bij valueXstream, onder de vleugels van Gumption. De samenwerking met Gumption, eveneens uit Kontich geeft valueXstream extra financiële draagkracht en groeipotentieel.