De Uitgeverij Van In is niet minder dan 172 jaar oud. Toch staat het bedrijf in vele opzichten in de top van de innovatieve uitgeverijen. Met de lancering van het eerste online leerplatform voor het secundair onderwijs heeft de onderneming uit Wommelgem haar marktpositie nog versterkt.
Kinderen gaan vandaag met een digitale boekentas naar school. De digitale media hebben onmiskenbaar ook de scholen veroverd en hebben de onderwijswereld helemaal op zijn kop gezet. De Uitgeverij Van In heeft heel attent ingepikt op die trends en zijn productie helemaal afgesteld op de ontwikkeling van digitale leermiddelen. Overigens niet alleen voor kinderen uit de lagere school. Er werden tevens digitale projecten opgezet voor jongeren en volwassenen.
Met “bingel” werd eerst het lager onderwijs aangepakt. Bingel is een digitaal leerplatform voor het basisonderwijs dat ondertussen door liefst 70% van alle lagere schoolkinderen in het Nederlandstalig onderwijs in Vlaanderen en Brussel gebruikt wordt. Met die inspiratie vanuit “bingel” is ondertussen ook een leerplatform ontwikkeld voor het secundair onderwijs. Dat werd gisteren officieel voor het eerst voorgesteld in Brussel door managing director Winfried Mortelmans en business unit manager secundair onderwijs Vicky Adriaensen.
De Uitgeverij Van In zet daarmee een nieuwe stap in de verdere digitalisering van de onderwijswereld. De uitgeverij uit Wommelgem wordt daarbij aangestuurd door de Finse mediagroep Sanoma waar de Antwerpse onderneming al sinds enkele jaren deel vanuit maakt. De Uitgeverij Van In hoort in dit opzicht bij de divisie Sanoma Learning and Literature.
De Uitgeverij Van In stelt in zijn twee vestigingen in Wommelgem en Louvain-la-Neuve zo’n 120 mensen tewerk