De Uitgeverij ’t Pallieterke heeft sinds kort zelfs een eigen app. Waarmee aangegeven wordt dat het weekblad echt wel mee is met zijn tijd. De financiële resultaten van het bedrijf zijn overigens aan de beterhand. De brutomarge steeg verleden jaar met 65% tot 149.000 euro en er was op een omzet van pakweg 600.000 euro zelfs een beperkte nettowinst van 2.900 euro.
Het ’t Pallieterke is al vaak afgeschreven. Té oubollig, passé. Het Antwerpse blad stad er echter nog altijd. Meer zelfs: volgens hoofdredacteur en meerderheidsaandeehouder Karl Van Camp stijgt het aantal vaste abonnés en blijft de losse koop stabiel tot licht stijgend. “Op het moment dat alle magazines en weekbladen harde klappen krijgen is dit toch veelbetekenend”, zegt Van Camp. Het ’t Pallieterke zou nu op een gedrukte oplage draaien van 11.000 exemplaren met 3.500 vaste abonnés.
Het “Weekblad voor de mensen met een goed hart en een slecht geweten” heeft in dit opzicht zelfs twee extra personeelsleden in dienst genomen en stelt nu vijf man tewerk. “Ik heb sinds kort een eigen vertegenwoordiger die elke dag zo’n tien dagbladwinkels bezoekt om onze positie te versterken. Weet je, ik geloof nog altijd sterk in het belang van een goede krantenwinkel. De relatie met de uitbater is voor ons heel belangrijk.”
Karl Van Camp is sinds enkele tijd hoofdaandeelhouder van de Uitgeverij ’t Pallieterke. Hij heeft in dit opzicht nog vertegenwoordigers van de familie De Winter, Walter en Erik als bestuurders. (De nazaten van de stichter Bruno De Winter hebben helemaal geen uitstaans met Vlaams Belang politicus Filip De Winter).
Volgend jaar viert het ’t Pallieterke zijn 70ste verjaardag.
Onlangs werd een nieuwe website gelanceerd om de ontwikkelingen van het blad mee te onderbouwen.