dav dav

Touring Verzekeringen opent nieuwe shopformule in Antwerpen

Touring Verzekeringen, de Belgische marktleider in directe verzekeringen die deel uitmaakt van AXA-groep, verkoopt verzekeringen via het internet en het callcenter. Daarnaast biedt de onderneming haar producten en diensten ook aan via 10 shops verspreid over het land.
Onlangs opende de directe verzekeraar zijn vernieuwde shop in Antwerpen aan de Plantinkaai 22/7. Die werd ingericht volgens het Click-Call-Face concept. De 7.000 bezoekers die in het kantoor jaarlijks over de vloer komen, zullen voortaan gestimuleerd worden om kennis te maken met online verkoop van verzekeringen.

Bij het binnenkomen geeft de bezoeker aan een interactieve terminal de reden van zijn komst op. Afhankelijk van zijn keuze wordt hij doorverwezen naar een interactieve ruimte, de zogenaamde ‘smart corner’ waar nieuwe klanten zelf een prijsofferte kunnen aanvragen via de website. Bestaande klanten kunnen via deze corner rechtstreeks telefonisch in contact komen met het callcenter van de verzekeraar voor meer informatie over betalingen, vragen over een contract of een schadedossier.

De medewerkers begeleiden bezoekers actief bij de te doorlopen stappen en geven antwoord op hun vragen. Bezoekers die vooraf al contact hadden met Touring Verzekeringen worden er verder geholpen. Het kan gaan over bezoekers die een prijsofferte ontvingen en extra advies wensen, of een contract ter plaatse willen afsluiten of een wijziging in hun verzekeringssituatie aanbrengen.
Al eerder werd Click-Call-Face met succes in de winkels van Brussel en Namen geïntroduceerd.

Touring Verzekeringen wil de inhaalbeweging in ons land kracht bijzetten door het Click-Call-Face concept uit te rollen naar al zijn shops.
“Ongeveer 60% van de bezoekers in onze shops kan zich eigenlijk de verplaatsing besparen omdat ze ook perfect via de website of via het callcenter geholpen kunnen worden”, zegt Hans Vranken, ceo Touring Verzekeringen. “Er is nog veel ruimte voor groei: in vergelijking met onze buurlanden worden in België voorlopig nog een pak minder verzekeringen online of via de telefoon afgesloten.”