SINT-NIKLAAS – Torfs geeft zijn winkels een grondige make-over. Tegen het einde van dit jaar moeten 23 van de in totaal 77 filialen volgens het nieuwe concept draaien. Daarbij gaat er naast schoenen ook aandacht uit naar kleding en lifestyleproducten. In Marche-en-Famenne, waar de schoenenketen uit Sint-Niklaas net een tweede Waalse vestiging opende, is dat al het geval.
In het najaar van 2018 kwam Schoenen Torfs met een nieuw concept op de proppen. De focus op alleen maar schoenen wordt daarbij verruimd. Er komen ook kleding en lifestyleproducten bij. Vandaag werden al 14 winkels omgebouwd volgens die nieuwe visie. Daar moeten er dit jaar nog 9 bijkomen. Op termijn moet het concept bij alle 77 filialen van Torfs zijn doorgevoerd.
Over de taalgrens
De nieuwste winkel in Marche-en-Famenne is een mooi voorbeeld van het nieuwe concept. Het is de tweede Waalse vestiging van Torfs, na eentje in Libramont. Ceo Wouter Torfs: “We positioneren ons als een echte familiewinkel met een groot aanbod merkenschoenen, accessoires zoals handtassen, juwelen en sokken, en lifestyleproducten. Nieuw is de fashion corner waar je voor het eerst kledij kan kopen.”
Het is duidelijk dat Torfs ook in Wallonië zijn slag wil slaan, want de Franstalige webshop die vorig jaar is gelanceerd, werd onlangs vernieuwd. “Daarbij is veel aandacht naar de mobiele versie gegaan. Steeds meer Waalse klanten vinden er hun weg naartoe. We zijn nu helemaal klaar om vol in te zetten op die markt.”