Janssens Field Services (JFS) positioneert zichzelf als een marktleider in internet of things services. Niet alleen realiseerde het Antwerpse bedrijf verleden jaar een indrukwekkende omzetstijging van meer dan 22% tot 29 miljoen euro. De onderneming heeft tevens 120 bijkomende medewerkers aangeworven en opgeleid tot installatie-expert. Janssens Field Services vierde ondertussen zijn tiende verjaardag.
JFS verwacht in 2016 gelijkaardige groeiresultaten neer te zetten. Naast een indrukwekkende organische groei wil het Antwerpse bedrijf de uitbreiding verder zetten met overnames van andere ondernemingen en nieuwe diensten. Om de geografische expansie te versterken kijkt JFS tevens naar de Nederlandse markt waar het bedrijf grote business opportuniteiten ziet.
‘Dankzij de 120 recent aangeworven en opgeleide medewerkers verzekert JFS zich daarom van de nodige capaciteit om de noden bij nieuwe en bestaande klanten te beantwoorden’ vertelt CEO Koen Verbergt. ‘Wij willen ons leiderschap in de telco services verder kunnen uitbouwen en zien een belangrijke uitdaging in de markt van de glasvezelbekabeling waar JFS zonet werd geselecteerd om als eerste ‘Fiber to the Home’ (FTTH) activiteiten in België uit te voeren.’
De uitstekende positie van het bedrijf in zowel smart security en smart energy is eveneens belangrijk. Deze doorbraken zullen resulteren in een indrukwekkend aanbod voor Internet of Things (IoT) device verkopers en massa distributeurs. Dit zal op zijn beurt het potentieel van het bedrijf verhogen om veelbelovende contracten af te sluiten in ICT, security en utility.
JFS wil voor de zomer nog eens 100 extra medewerkers aanwerven. Het bedrijf is op zoek naar dispatchers, call center agents, field engineers in ICT, maar ook in andere domeinen, die opgeleid zullen worden in telecom, security, en de activiteiten rond slimme energie binnen JFS.
Dankzij de JFS Academy worden kandidaten voorbereid en opgeleid voor de markt. Het opleidingsplan is erop gericht om een medewerker te transformeren in een teamspeler en een veelzijdige, gemotiveerde ambassadeur die er naar streeft om de verwachtingen die bij de klanten leven telkens opnieuw te overtreffen. Tijdens de opleiding brengt JFS de kernwaarden van het bedrijf bij en wordt de medewerkers gevraagd om één van de 5 loopbaanpaden – ook bekend als de 5 P’s – binnen JFS te kiezen: Performance, People, Partnership, Product en Project.
Janssens Field Services heeft zich op die manier opgewerkt tot marktleider in de Benelux marktleider in de installatie van telecom- en utility-apparatuur in particuliere woningen, winkels en en kleine tot middelgrote ondernemingen. Concreet plaatst het bedrijf telefoon- en internetverbindingen, slimme thermostaten, smart home technologie en home security -oplossingen in opdracht van telecomoperators, nutsbedrijven verkooporganisaties. Janssens Field Services biedt zijn klanten een one stop-shop dienstverlening aan waarbij callcenter-activiteiten, orderverwerking, logistieke ondersteuning, project management, webtools en consultancy in een totaalaanbod worden geïntegreerd.
JFS is in 2006 opgericht door Christophe Vervroegen en Koen Verbergt. De onderneming telt vandaag 520 medewerkers en werkte in 2015 een omzet bijeen van 29 miljoen euro.