Op de site kan een handelaar gratis zijn bedrijfsinfo zetten met logo, naam, tagline, e-mailadres, telefoonnummer, website, sociale media kanalen, openingsuren, BTW-nummer, een foto en een introductietekst.
“Ik vind dat de bekende namen zoals de Gouden Gids en de Handelsgids veel geld vragen. Gouden Gids krijgt natuurlijk ook ongeveer 400.000 bezoekers per maand over de vloer. Verschillende dorpen en steden hebben ook hun eigen gids waar een ondernemer voor moet betalen.”
Ondernemers kunnen zich gratis aanmelden, maar ze kunnen ook €1 per dag betalen aan Let’s Connect. “Dit is al het hoogste bedrag dat we vragen. Deze onderneming heeft dan wel wat extra voordelen, zoals bijvoorbeeld reclame. Betalende klanten hebben ook toegang tot een content kalender, tutorials en opleidingen in hun account.”
Organic search
Thomas richtte Let’s Connect op in september 2023. “Sindsdien heb ik een fulltime marketingmanager aangenomen en iemand die mij helpt bij de sales. Mijn vrouw doet de financiën. Sinds januari zijn we als team vollenbak aan het inzetten op vindbaar zijn op Google. Dat zorgt ervoor dat we al bijna negen miljoen keren in de zoekresultaten zijn gekomen, en in totaal hebben we 99,9% organic search naar onze website.”
Thomas wilde Let’s Connect Belgisch verankeren. “Onze website is gemaakt door De Cronos Groep, een Belgische IT-firma. Ik vind het ontzettend belangrijk om eerst eens te kijken naar Belgische leveranciers. Ik kon dit wellicht voor een derde van de prijs in het buitenland doen, maar dat wou ik niet.”
Lokaal
“Wat ik ook nooit ga doen, is grote bedrijven reclame laten maken op mijn platform zoals bol.com of Amazon. Dat zie je wel bij andere gidsen. Als je op zoek bent naar een kledingwinkel in Merksem, zie je reclame van Zalando aan de zijkant van de pagina. Dat zou niet stroken met mijn mening dat er meer lokaal gekocht moet worden.”
Ondanks dat hij Let’s Connect nog geen jaar geleden heeft opgericht, heeft Thomas al een waslijst aan volgende stappen. “Ik hoop in de toekomst nog AI te integreren op het platform, iets waar we nu ook al testen mee aan het doen zijn. Verder hoop ik ook nog veel samenwerkingen te doen met handelsorganisaties zoals HorecaVlaanderen, UNIZO of Voka. Daarnaast wil ik ook meer ondernemers in bijberoep bereiken, want die worden soms nog wel eens vergeten.”