Het gaat minder goed in de uitgeverswereld. Bij grafisch ontwerper Textronic uit Vremde dreigt het orderboek leeg te geraken. “Wij houden vol”, zegt zaakvoerder Rudi Vergauwen.
Textronic heeft een goede reputatie in de brede regio. Het bedrijf werkt voor zogenaamde drukwerkmakelaars en maakt grafische ontwerpen aan, lay-out, zorgt voor prepress en beeldverwerking. “De crisis is duidelijk merkbaar”, zegt Rudi Vergauwen. “De klanten aarzelen. Ze stellen hun orders uit. Ze hebben kennelijk minder middelen en durven daarom al eens een opdracht laten vallen.”
Textronic verzorgde onlangs nog de knappe veelkleurige brochure voor de Nacht van de KMO in Antwerpen. Het werkstuk mocht best gezien worden. “We hebben er hard op gewerkt en er ook felicitaties voor gekregen.” Ondertussen is het wel uitkijken naar vervolgopdrachten. “Wij kunnen hopelijk nog rekenen op onze vertrouwde klanten-autoverkopers. Wij hebben geregeld opdrachten lopen voor bv. Chevrolet, Landrover en KIA maar omdat het ook in de autowereld al niet zo best meer loopt hou ik ergens wel mijn hart vast.”
In Vremde worden ook exclusieve wenskaarten en publicitair drukwerk voor ondernemingen aangemaakt. Textronic werd onlangs omgezet van een eenmansvennootschap naar een BVBA.