MEDIAHUIS MEDIAHUIS (Concentra / Standaard / Nieuwsblad / Gazet van Antwerpen / Belang van Limburg) 19/9/2014 pict. by Bert Van den Broucke © Photo News

Telegraaf Media Groep steunt bod Mediahuis en VP Exploitatie

Zondagmiddag 5 maart werd een uitgebreid gezamenlijk persbericht van Telegraaf Media Groep N.V. (‘TMG’), Mediahuis NV (‘Mediahuis’) en VP Exploitatie N.V. (‘VP Exploitatie’) uitgestuurd.

Het persbericht vermeldt dat de Raad van Commissarissen (RvC) van TMG na afweging van verschillende strategische opties heeft geoordeeld dat Mediahuis en VP Exploitatie de meest overtuigende visie voor TMG als geheel hebben en dat deze combinatie de meest zekere toekomst voor TMG en zijn (nieuws)merken zal bieden. De RvC heeft daarop beslist het bod van Mediahuis en VP Exploitatie te steunen.

TMG, Mediahuis en VP Exploitatie maakten gezamenlijk bekend een voorwaardelijke overeenkomst te hebben getekend met betrekking tot een aanbevolen openbaar bod in contanten door Mediahuis en VP Exploitatie op alle geplaatste en uitstaande aandelen en certificaten van aandelen in het kapitaal van TMG tegen een biedprijs van €6,00 per aandeel TMG. De biedprijs vertegenwoordigt een premie van 72% ten opzichte van de slotkoers op de dag voorafgaand aan de eerste aankondiging van 14 december 2016.

TMG, Mediahuis en VP Exploitatie zijn ook bepaalde niet-financiële afspraken aangegaan met betrekking tot deugdelijk bestuur, onafhankelijke redacties, organisatie en merken, werknemers en strategie die van toepassing zullen zijn tot 31 december 2019 (de ‘Niet-Financiële Convenanten’) met dien verstande dat bepaalde Niet-Financiële Convenanten een langere duur kennen.

“Wij zullen op 8 maart een verzoek tot goedkeuring van ons bod indienen bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM), de instantie die waakt over beurstransacties in Nederland. De aankondiging van vandaag is voor Mediahuis een belangrijke mijlpaal in de vorming van een succesvol, stabiel en leidend multimediabedrijf in Nederland en België. Samen met TMG hebben we de mogelijkheid om de winnaar te zijn in een sterk veranderend medialandschap. Door de krachtenbundeling staan we sterker in de markt van consumenten en adverteerders en kunnen we verder investeren in innovatie”, zegt Gert Ysebaert, ceo Mediahuis.

Mediahuis is uitgever van sterke nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en nrc.next. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom. Ook de zeven regionale ‘Made in’ sites  zijn van Mediahuis.