De koffie van Succes Koffie was vroeger enkel te verkrijgen op café, op restaurant en al dan niet op het werk, maar naar aanleiding van de sluiting van de horeca en het verplicht telewerken, is het merk haar koffie op een eigen webshop beginnen verkopen.
Sinds de eerste lockdown is de koffieverdeler zich ook meer gaan focussen op lokale ambacht, authenticiteit en ecologie. Aluminium cups die jaarlijks op de afvalhoop belanden, zijn voor het merk uit den boze. Daarom lanceerde Succes Koffie biologisch afbreekbare capsules, die bestaan uit zetmeel en plantaardige glucose. De folie is gemaakt van plantaardige extracten die in elkaar zijn geweven tot een papierachtig materiaal. Dit zorgt ervoor dat de capsules na gebruik in de GFT-bak mogen gegooid worden.
Na heel wat testen, lanceert Succes Koffie nu ook twee nieuwe smaken in de capsules. “De smaken die we lanceerden in april waren goed, maar er was nog heel wat marge om ze te verbeteren qua aroma’s en smaak”, vertelt Tom Arts, zaakvoerder van Succes Koffie. “Die stap hebben we nu gezet. De koffies roosteren we zelf en voor het malen en verpakken werken we samen met onze Belgische partner CoffeeRoots.”
Met hun tagline #gebrandvoorambitie blijft het team koffie roosteren en verdelen. “Het koffiemoment is heilig. Niet enkel voor ons als koffiebranders, maar ook voor de Belg”, besluit Tom Arts.