Na een succesvolle management buy in (MBI) staat Succes Koffie Van Reeth uit Schelle weer op de rails. Het bedrijf haalde een bijkomende aandeelhouder in huis die het bedrijf mee nieuwe richtingen moet uitsturen. Succes Koffie Van Reeth was tot nog toe vooral actief in de horeca. Het bedrijf wil nu kennelijk in toenemende mate de markt van de KMO’s op.
De familie Van Reeth verkocht eerder in 2014 al haar aandelen in de koffiezaak. Een nieuwe aandeelhouder zag kennelijk een mooie toekomst in wat tot dusver zeker al een succesvolle koffiebrander was. Het merk Van Reeth behoort al sinds 1880 mee tot de traditie van Antwerpen als internationale koffiestad.
Precies om het bedrijf een extra dynamiek te bezorgen is na een management buy-in een minderheidsaandeelhouder tot het kapitaal toegetreden. De operatie werd begeleid door de SDM Corporate Finance Group uit Borgerhout. Managing partner Rene Berquin tekende voor het bedrijf mee de hele financiële operatie uit. “Wij hebben het management van Van Reeth extra ondersteuning gegeven en de MBI na een marktonderzoek mee georganiseerd. Het bedrijf wil op termijn na een rebranding en restyling een nieuwe groeistrategie implementeren en in dit opzicht ook stappen zetten in andere sectoren. De bedrijven, inderdaad.” Van Reeth werkte tot nog toe vooral op de horeca waar koffie-apparaten geïnstalleerd werden.
Succes Koffie Van Reeth heeft zijn wortels in Niel maar verhuisde zijn administratie enkele tijd terug naar Schelle. De koffiebranderij zelf wordt gerund in Boom. Het bedrijf stelt zo’n 20 mensen tewerk. “Mooi in die hele herstructurering is het feit dat het management de oude site in Niel opnieuw wil herwaarderen”, zegt René Berquin nog. “Het is de bedoeling om er de aloude koffiecultuur van het koffie branden terug levendig te maken. Het lijkt me in het hele plaatje een mooi experiment.”