Style at Home kan nauwelijks volgen

Style at Home komt duidelijk op kruissnelheid. Manou Rottiers heeft daarom haar eerste werknemer aangeworven. “Wij richten vandaag per jaar tot 200 panden in voor bouwpromotoren, makelaars en huiseigenaren. Het gaat hard. Ingerichte panden verkopen veel makkelijker dan leegstaande. De markt lijkt dit kennelijk te begrijpen.”

Een volledig geïnstalleerde keuken kost er 250 euro. Een keuken in karton wel te verstaan. Style@Home uit Aartselaar heeft een heel nieuw concept ontwikkeld waarbij huizen en appartementen die te koop worden aangeboden stijlvol aangekleed worden. Met echte mooie meubelen en stijlvolle accessoires. Maar desnoods ook in karton.

Leegstaande huizen of appartementen verkopen niet zo makkelijk. Het gaat hem om de sfeer in dergelijke woningen. Oubollig ingerichte decors schrikken eveneens af. Manou Rottiers pikte daarom die idee op om verkopen vlotter te laten verlopen door meer leven in het huis of het appartement te brengen. “Huizen of appartementen die netjes aangekleed zijn kunnen bovendien ook tot 8% meer opbrengen. Als kandidaat-verkoper investeer je een bepaald bedrag in de inrichting van je vastgoed en je haalt het er bij de afsluiting van de verkoopactie dubbel en dik weer uit. Kandidaat-kopers laten zich makkelijker overtuigen wanneer ze de ziel van een ingerichte woning aanvoelen.”

Manou Rottiers startte Style@Home zo’n drie jaar geleden op. Zelf had ze enkele jaren bij Van Gansewinckel en SITA gewerkt maar ze wilde meer. Het ging aanvankelijk helemaal niet makkelijk. Het duurde wel even vooraleer de makelaars, de promotoren en de projectontwikkelaars begrepen waar ze naartoe wilde. “Het heeft inderdaad heel lang geduurd vooraleer het project aansloeg. Ik was al blij dat we op een bepaald moment één opdracht per week mochten uitvoeren. Vandaag kan ik nauwelijks volgen. Ik zit nu aan gemiddeld vier opdrachten per week. Het gaat razendsnel. De mond-aan-mond reclame doet kennelijk haar werk.”

Style@Home heeft ondertussen verschillende bouwpromotoren en makelaars in zijn klantenbestand: BPI, Matexi, DMI, Anrico, Hooyberghs, Willemen, Real Estate, Kobau-Vossemeren Immo, Well Immo, Heeren en Hillewaere, Vastgoed Van Hoof, CC Immo, De Boer en Partners, Condominium…

Manou Rottiers runt ondertussen ook een eigen showroom in Aartselaar. Daar kunnen de kandidaat-klanten de visu nog eens nagaan hoe het project werkt.

“Wie echte meubelen wil laten installeren komt met zo’n 2500 euro goed weg”, zegt Manou Rottiers. “Met kartonnen meubelen ben je uiteraard veel goedkoper af. Zo’n 1500 euro. Nog zo’n voordeel: in pakweg drie uur zijn we als inrichters klaar.”

De idee om vastgoed bij verkoop aan te kleden komt uit de Verenigde Staten. Daar wordt 85% van de huizen en appartementen eerst nog gerestyled vooraleer ze op de markt komen. Het project waaide later over naar Groot-Brittannië en Nederland waar Manou Rottiers het oppikte.

Pia Pavlin is ondertussen de rechterhand van Manou Rottiers. Het is aan haar om de snelle expansie van de starter mee te onderbouwen.