Strass opent tweede winkel in Knokke

strassDeze week  zaterdag opent een gloednieuwe winkel van het kinderkledingmerk Strass aan de Lippenslaan in Knokke.. Volgens Eefje Nys, die Strass recent overnam, sluit de locatie perfect aan bij de degelijkheid en kwaliteit waar het merk voor staat. Na de Strass Store in Antwerpen wordt Knokke de tweede eigen winkel.

Eefje Nys uit Geel nam het bekende merk over van Simone De Ronde en Rudi Verborgstadt, die er 23 jaar geleden mee van start gingen. Nys leidde tot vorig jaar de bouwbedrijven Nys- Driesen en Architon in Dessel, maar verkocht die aan de Groep Van Roey (Rijkevorsel). “Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging”, vertelt ze.

Van de bouwwereld naar de modesector lijkt een grote stap. “Mode heeft mij altijd geïnteresseerd”, verklaart Eefje Nys haar merkwaardige switch. “Daarnaast was ik op zoek naar een kleiner bedrijf dat ik kon overnemen en waar ik groeipotentieel in zag. Het feit dat de vorige eigenaars me nog enkele jaren met raad en daad zullen bijstaan, is alvast een geruststelling.”

Bij Strass werkt een 10-tal mensen en de kleding is verkrijgbaar in een 100-tal multibrandwinkels in Vlaanderen en Wallonië, de eigen winkel in Antwerpen en via de online webshop. De kantoren zijn gevestigd in Deurne. Het merk staat bekend om zijn kwaliteit en legde tot dusver de focus op feestelijke meisjeskleding en accessoires zoals mutsen en sjaals.

“Ik wil dat uitbreiden naar casual en het assortiment voor jongens vergroten”, legt Eefje Nys uit. “Ook de badmode onder de naam Strass Aqua wil ik opnieuw lanceren.”

De onderneemster gelooft 200% in haar nieuwe start. “We zijn in België markleider in de goede pasvorm en in kwalitatieve mutsen en sjaals. Ik ben ervan overtuigd dat er een markt blijft voor een degelijke kwaliteit.” Het ontwerp van de Strass-collecties gebeurt in België, zo ook de confectie van de proefmodellen. De productie van de kleding blijft binnen Europa.

Half december opent Strass een tweede eigen winkel in Knokke. “Het gaat om een eigen winkel waarmee we de bekendheid van ons merk willen verhogen. In multimerkenwinkels ga je toch wat verloren tussen het andere aanbod. Bovendien hebben de jongste jaren heel wat kledingwinkels de deuren moeten sluiten, waardoor er omzet verloren is gegaan. Aangezien onze collectie staat voor degelijkheid en kwaliteit leek Knokke de ideale plek om een tweede winkel te openen.”