Segnia Comyn

Storesquare campagne zet lokale winkelier in de kijker

Storesquare, de online marktplaats voor de lokale winkelier, is in eerste instantie een digitaal platform waar handelaars hun goederen kunnen aanbieden en verkopen, maar het fungeert ook als marketing platform voor die handelaars. Ruim een jaar geleden opgericht, telt Storesquare intussen meer dan 1000 aangesloten handelaren.

Maar Storesquare zweert niet alléén bij het digitale. Een omni channel aanpak is vandaag cruciaal. Daarom wordt er deze week een campagne gelanceerd met ‘klassieke’ postkaarten.
Offline acties worden ook online geactiveerd. Omgekeerd zal nu een actie met een authentieke postkaart de aandacht vestigen op het online aanbod van de lokale winkelier.

Op een vertrouwde, maar bijna vergeten manier kan de consument zijn favoriete winkel aanprijzen aan vrienden en familie die deze kunnen bezoeken via het online Storesquare platform.
Elk product wordt gelieerd aan de handelaar wiens adres en contactgegevens zichtbaar zijn op het platform. En de winkelier krijgt ook contactgegevens van de Storesquare klant. Dat laat de winkelier toe om een persoonlijke band uit te bouwen met de nieuwe online klant.

Omni channel marketing
Enerzijds staat Storesquare de winkelier bij om een creatief idee uit  de winkel ook online, op het platform te realiseren. Het online in de verf zetten van bepaalde producten zoals chocolade, champagnes, juwelen en parfums zoals recent gebeurde rond de Valentijn periode versterkte de resultaten in het winkelpunt aanzienlijk.
Anderzijds wil Storesquare zelf zichtbaar zijn in het fysieke winkelpunt. De Storesquare online winkel moet een verlenging zijn van de fysieke winkel in elk aspect.
De actie met de authentieke postkaart die ter beschikking wordt gesteld van de lokale winkeliers geeft de consument de kans om zijn favoriete winkel te delen met vrienden en familie.

Segnia Comyn, Communication & promotion coördinator Storesquare, legt uit: “We differentiëren ons via het aanbod afkomstig van de winkelier, we streven een uniek en kwalitatief assortiment na. De belangrijkste doelgroep op vandaag is dan ook die consument die de winkelier uit Vlaanderen genegen is en nog winkelt met een emotionele factor. Om die winkelier in de kijker te zetten en om social exposure te bereiken bij net die doelgroep gaan we off the beaten track. Geen pure online kortingen of e-mailmarketing om mensen te betrekken bij het merk, maar een originele feel good campagne met echte authentieke postkaarten. De boodschap luidt: stuur eens een klassiek postkaartje vanuit je lokale winkel naar je mama, tante, vriend of vriendin… en deel je favoriete lokale winkel. Een simpel én fijn gebaar. De kaart is voorgefrankeerd en bevat een unieke code voor € 5 korting. Via de korting wordt de consument doorgestuurd naar Storesquare.”