“Twee jaar geleden in het midden van de pandemie is ons project ontstaan”, steekt Yee van wal. “Iedereen begon meer en meer tijd op zijn gsm te spenderen omdat er niets te doen was. Het was het jaar dat we meer naar onze smartphones keken dan naar elkaar. Dat bracht me op het idee om een product te ontwikkelen dat het makkelijker maakt om te ‘social distancen’ van je smartphone.”
“We zijn toen beginnen tekenen en ontwerpen tot we uiteindelijk via kickstarter ons product konden lanceren. We verkochten toen 2.000 exemplaren op een maand tijd. Deze konden we met de nodige moeite allemaal voor kerstmis geleverd krijgen”, vervolgt Yee.
Stolp bleek al snel een succes want vorig jaar ging de productie nog de hoogte in. “Afgelopen jaar voorzagen we 6.000 tot 7.000 gezinnen van een Stolp”, blikt Yee terug. “Met twee werknemers draaiden we toen een omzet van 250.000 euro. Ondertussen hebben we door onze toegenomen schaal enkele privé investeerders aan boord gekregen.”
Referentie worden
Yee blijft niet op zijn lauweren rusten, de plannen voor de toekomst zijn ambitieus. “Dit jaar willen we een omzet van 600.000 euro halen. Momenteel zijn we met vijf fulltime medewerkers. We willen uitbreiden tot acht voltijds werkkrachten en blijven rekenen op ons viertal deeltijds medewerkers.”
De ambitie van Stolp beperkt zich niet tot binnen de landsgrenzen. “We zijn nu aan het bekijken hoe we naar de rest van Europa en de VS kunnen uitbreiden. Het is de bedoeling dat we zo snel mogelijk een referentie worden. We willen ook enkele nieuwe producten op de markt brengen tegen 2023. Stolp is een lifestyle-merk, het is onze missie zo veel mogelijk mensen een gezondere relatie met zijn smartphone te geven”, besluit Yee vastberaden.