ANTWERPEN – Belgen gaan erg actief op zoek naar buitenskansjes op veilingsites. Ook handelszaken zoeken in deze onzekere tijden steeds vaker een extra verkoopkanaal naast hun reguliere verkoop om extra cashflow te genereren. Dat merkt ook BVA Auctions, het grootste online veilinghuis voor consumer & small business in Europa, aan het stijgende aantal inschrijvingen en biedingen.
Tijdens de lockdownperiode waren de Belgen genoodzaakt om de aankopen online te doen. Maar ook nu een aantal winkels voorzichtig de deuren openen, verkiezen heel wat mensen nog steeds een online aankoop boven een fysiek bezoek aan de winkel. Het gaat dan niet enkel om aankopen via de reguliere webshops en grote online retailers. Ook een meer specifieke manier van kopen en verkopen doet het vandaag erg goed: online bieden op veilingen boomt.
“Online veilen biedt handelaars zo niet enkel een alternatieve manier om goederen van de hand te doen, het zorgt ook snel voor extra cashflow dankzij de omloopsnelheid van het veilingprincipe en de verkoopzekerheid zonder prijscompetitie met concurrenten. We merken dat veel verkopers dit platform als extra verkoopskanaal plaatsen naast hun reguliere verkoop. Het biedt zowel een oplossing voor de verkoop van gebruikte goederen uit bijvoorbeeld retouren als voor nieuwe producten”, zegt Andy Vons van BVA Auctions.
Daar waar de fysieke retail ongeveer 20% minder verkoopt, ziet BVA Auctions sinds de lockdown net 30% groei in het aantal Belgische biedingen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook de Belgische bezoekersaantallen zijn met een derde toegenomen. De afgelopen dagen en weken blijft het aantal inschrijvingen en websitebezoeken stijgen.
Lees via deze link meer Corona-nieuws over en voor ondernemers uit de Antwerpse regio.