ANTWERPEN – Eventsponsoring even makkelijk, doeltreffend en berekend maken als het sponsoren van sociale mediapublicaties. Dat is het doel van Ornella Perl en haar bedrijf Spoddle, een Antwerpse ad-tech start-up die recent afstudeerde aan het Birdhouse acceleratorprogramma.
Spoddle verleent haar klanten een platform met een algoritme dat bedrijven met de juiste evenementen in contact brengt, om zo een maximum aan blootstelling en return on investment te garanderen. Op basis van een specifiek budget, doelpubliek en sponsordoelen identificeert het platform de geschikte evenementen. Zo maakt de start-up het ook gemakkelijker voor evenementen om sponsors te vinden en voor adverteerders om de juiste marketingopportuniteiten te ontdekken.
Offline adverteren is de toekomst
Volgens oprichtster Ornella Perl is offline adverteren dan ook nog lang niet dood: “Een derde van de advertenties die online worden aangeklikt zijn per ongeluk, het is dus tijd voor een efficiëntere manier van adverteren. Tegen 2020 is de meerderheid van de marketingstrategieën verouderd. Een nieuw tijdperk vraagt nieuwe strategieën, vooral omdat millennials online advertenties negeren en opdringerig vinden.”
Daarom wil Spoddle hoger mikken en betekenisvolle connecties maken. “Een studie van EMI & Mosaics bewijst dat 84% van de ondervraagden meer openstaat tegenover een bedrijf, merk, product of dienstverlening nadat het gepromoot werd op een evenement waar zij aanwezig waren.”
Momenteel werkt Spoddle op de Belgische markt met blue-chip klanten en maakt het zich klaar om uit te breiden naar de Verenigde Staten.
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinantwerpen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.