Er kan er altijd eentje bij, moet Harold van der Kraan (37) hebben gedacht. En niet zomaar eentje. De initiatiefnemer van het nieuwe communicatie- en evenementenbureau ‘Smooth Communication’ uit Kapellen studeerde journalistiek en bouwde een loopbaan uit in de overheidssector. Maar de tijd was rijp om zelf de stap te zetten naar een eigen zaak, vond hij. Smooth Communication zet zich niet in de markt als een klassiek communicatiebureau. Het wil zich toeleggen op de introductie van sociale media bij KMO’s. En daarnaast is het ook een vertaalbureau en biedt het bedrijf een full-evenementenservice.
Harold van der Kraan: “KMO’s beseffen dat ze niet kunnen achterblijven in sociale media. Maar vaak hebben ze de mensen en de middelen niet om die kanalen te onderhouden. Sommige social mediacoaches vragen ontzettend hoge prijzen, voor iets waar KMO’s vaak geen behoefte aan hebben. Wij bieden daar een betaalbare oplossing voor”. Smooth Communications mikt op lokale handelaars en restaurants, maar ook op sportclubs zoals hockeyclub Dragons uit Brasschaat.
Daarnaast ontplooit het bedrijf ook vertaalactiviteiten, meer bepaald van en naar het Engels, Frans en Spaans. Een rare combinatie voor een communicatiebureau? “Neen, want taal en communicatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden” zegt Harold van der Kraan. “Wij hebben professionele vertalers in huis die foutloos alle teksten omzetten naar de juiste taal. Zo werken we nu al voor de Brusselse overheid en enkele bedrijven uit de regio Antwerpen.”
De derde poot van het bedrijf is de evenementenservice. Harold van der Kraan: “We beschikken over een 50-tal goed opgeleide hostessen die op bedrijfsevents kunnen werken. We trekken daarbij uitdrukkelijk de kaart van de jongeren. Studenten doen hier ervaring op in het bedrijfsleven en kunnen later doorgroeien naar ons eigen bureau. “Als jonge starter trekken we resoluut de kaart van de new generation”, besluit Harold van der Kraan.
Meer starters vindt u in onze startersrubriek.