Slic_MiA_270217

Starter van de week: SLIC

SLIC is een start up die deze maand werd geselecteerd om deel te nemen aan het begeleidingstraject van Start it @kbc in Antwerpen. SLIC is software die het mogelijk maakt voor eigenaars van drukbezochte websites om hun infrastructuurkost – de computers die nodig zijn om de website draaiende te houden – fors te verlagen en tegelijk de snelheid waarmee de website verschijnt te verbeteren.

“Het unieke aan SLIC is dat, in tegenstelling tot bestaande software, dit niet alleen werkt voor anonieme website-bezoekers, maar ook voor bezoekers die een inlog-account hebben op de website”, stelt Wim Godden die het concept van de software enkele jaren geleden uitvond.
De ontwikkelaars zijn drie technische mensen:  Wim Godden afkomstig uit Hemiksem,  Koen Eelen uit Schoten en Michael Simonson uit St-Lambrechts-Woluwe.

“Onze doelgroep zijn bedrijven die middelgrote tot grote dynamische websites hebben, voornamelijk websites waarop gebruikers inloggen, omdat SLIC daar een significante impact kan hebben”, verklaart Wim Godden.
“De software zal In een eerste fase open source beschikbaar gesteld worden. In een tweede fase zullen we ook een enterprise versie op de markt brengen die bijkomende functionaliteiten biedt, alsook consultancy services aanbieden aan bedrijven die de software willen integreren”, voegt Wim eraan toe.

De heren van SLiC hopen vooral van Start it @kbc steun te krijgen op marketingvlak, want een open source product vermarkten is niet zo eenvoudig als een zuiver commercieel product. Het komt er vooral op aan contacten te leggen met bedrijven die grote dynamische websites draaiende houden.
Ook ondersteuning bij de oprichting van de bvba kan van pas komen, want dat moet nog gebeuren.

Maar waar staat de naam ‘SLIC’ eigenlijk voor? Is het een anacroniem?  “Niet echt. Het klinkt gewoon redelijk slic(k)”, lacht Wim.