IMG_1968

Starter van de week: Paul Lepoutre lanceert Dark Light

Afgelopen zomer zag Dark Light het levenslicht en specialiseert het zich in staffing voor data en business intelligence projecten. Bezieler Paul Lepoutre waagde de sprong naar een eigen bedrijf na meer dan 10 jaar ervaring binnen rekrutering en tijdelijke project staffing.

Voor het Dark Light verhaal stond Paul een aantal jaar aan het roer van een IT bedrijf waarbij het grootste knelpunt om verder te groeien, de mensen zelf waren. Daarom heeft hij besloten om terug in de staffing business te stappen en merkte hij al snel op dat er een enorme nood was aan alles wat data gerelateerd is. Paul vertelt: “Data is zoals technologie, dat is een hulpmiddel om eigenlijk een businessprobleem op te lossen en vertaalslag daarvan wordt altijd gewoon door goede mensen gedaan. En één plus één is drie en zo is eigenlijk Dark Light opgestart. Om een beetje het licht in het donker te zijn, vandaar ook de naam.”

Dark Light gelooft dat data science en business intelligence kunnen helpen om belangrijke beslissingen te nemen, processen te optimaliseren en zo een bedrijf te doen groeien. Bij Dark Light werken ze met de beste experten op gebied van data science, data engineering, data analytics en data governance.  Samen met het bedrijf wordt er gekeken naar doelen en strategieën, naar de huidige staat van het bedrijf en naar de toekomst die het wil bereiken. De juiste expert bij het juiste bedrijf moet ervoor zorgen dat de aanpassingen binnen het bedrijf kunnen uitgevoerd worden en deze er zo beter door wordt.

De bedoeling is om bedrijven op verschillende maturiteitsniveaus aan te trekken. “Er zijn bedrijven die op een berg data zitten en daar al heel ver in zijn, dat zij zeker kunnen uitreiken gewoon omdat ze extra mensen nodig hebben. Maar als het gaat over bedrijven die daar nog niet ver in staan, dat zij ook zeker welkom zijn om informatie aan te vragen”, aldus Paul.

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinantwerpen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.