Pluche

Starter van de week: Duurzame kleding voor kids met Pluche

Nico en Céline uit Mortsel zijn al meer dan tien jaar een team. Eerst als koppel, dan als ouders, en nu ook als ondernemers. Met Pluche hebben ze vorige maand de sprong gewaagd naar een eigen bedrijf samen. Met hun online kidswear store willen ze kinderen en ouders gelukkig maken met duurzame kleding en tegelijk streven naar meer bewustmaking en een positieve impact.

Als ouders vinden Nico en Céline dat hun kinderen een betere wereld verdienen. Eentje waar meer wordt nagedacht over de manier van shoppen. Met Pluche streven ze naar een positieve impact: op het leven van hun kinderen, maar ook op de wereld en de toekomst. Zo willen ze hun klanten informeren en inspireren om bewuster te gaan shoppen. Slow fashion, maar dan op kindermaat.

Met Pluche leggen ze uit hoe het beter kan, selecteren de beste alternatieven en zetten de waarden van duurzame en eerlijke labels in de verf.

Duurzaam

De focus van Pluche ligt op merken die inspanningen doen om de CO²-uitstoot te verminderen, die werken met milieuvriendelijke producten en organische materialen of merken die voldoende aandacht hebben voor fatsoenlijke werkomstandigheden.

“Onze kinderen moeten zich goed voelen en ze mogen dat ook uitstralen. De zoektocht naar een webshop met een frisse kijk op duurzaamheid die onze waarden deelt, bleek moeilijk. Zeker als je niet wilt inboeten aan design en comfort. We wisten allebei dat het beter en mooier kon. En dan twijfel je niet: je doet het gewoon zelf.”

Pluche is vooral een project met passie. Een kersverse online kidswear store met zorgvuldig uitgekozen kleding en accessoires voor kinderen van 0 tot 12 jaar. “Vrolijke kleding met een hoek af. Heerlijk zacht, warm, hedendaags en uniek, maar vooral duurzaam en doordacht”, besluit het duo.

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinantwerpen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.