ANTWERPEN – Wat doet een ondernemer wanneer hij een product gebruikt dat volgens hem flink beter kan? Die gaat zelf aan de slag. Zo overkwam het ook David Vercammen en Jonathan De Clercq. Met DEW brengen ze waterdichte rugzakken op de markt die ook oog voor esthetiek hebben.
“Op vakantie gebruikten we regelmatig een waterdichte rugzak, aangezien we vaak aan watersport doen. Het concept bestond dus al langer, maar volgens ons waren de rugzakken niet modieus genoeg”, klinkt het duo. “Bovendien is onze visie dat de rugzakken niet alleen voor watersport gebruikt moeten worden, maar ook voor alledaagse activiteiten.”
En met die visie werd aan de slag gegaan vanuit De Winkelhaak in Antwerpen. In juli werd via het crowdundingplatform Kickstarter 15.000 euro binnengehaald en niet veel later ging de webshop open. Daar hebben klanten de keuze tussen twee rugzakken.
“De Avail is een waterdichte rugzak, bestand tegen de fratsen van de stad en de grillen van de natuur. Door zijn vouwbare bovenkant, waterdichte stoffen en luchtdichte, gelaste naden kan er zelfs mee gezwommen worden. Verge is dan weer een rugzak uit de stad, voor de stad. Die bestaat uit een waterafstotende stof, heeft een minimalistisch silhouet, in het oog springende details en alle nodige functionaliteiten.”
De ambitie is nu om uit te groeien naar een nieuwe pionier in de Urban Street Fashion. “Loopt alles goed, dan bestaat de kans dat we het niet enkel bij rugzakken houden.”
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinantwerpen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.