download

Start-up DESelect haalt 5,5 miljoen dollar op bij New Yorks investeringsfonds

De Antwerpse MarTech start-up DESelect haalt nog geen twee jaar na oprichting maar liefst 5,5 miljoen dollar durfkapitaal op om zijn internationale expansie te versnellen. Het op Salesforce gebouwde platform dat DESelect ontwikkelde, biedt marketers oplossingen aan om meer uit hun data te halen. De grootste investeerder van de net afgeronde kapitaalronde is het New Yorkse fonds Adjacent.

DESelect helpt marketers om op een snelle en gebruiksvriendelijke manier databases in Salesforce Marketing Cloud te segmenteren. Zo kunnen ze gemiddeld 23 procent sneller campagnes lanceren. Recent breidde het platform uit met andere producten, zoals een no-code oplossing om externe databronnen te integreren en een gratis zoekmachine. “We merkten dat klanten de segmentatiemogelijkheden wel volop gebruikten, maar nog lang niet al hun data in de Salesforce Marketing Cloud hadden staan. Zo zijn we op het idee gekomen van een no-code integratietool, waarmee marketers snel en eenvoudig andere databronnen kunnen connecteren”, legt Jonathan van Driessen uit, medeoprichter en cto van DESelect.

Om hun internationale groei te versnellen, rondde DESelect zopas een kapitaalronde van maar liefst 5,5 miljoen dollar af. De grootste investeerder werd het New Yorkse durffonds Adjacent van Nico Wittenborn. Hij zal de nieuwe board of directors van DESelect vervoegen, samen met de Antwerpse oprichters Anthony Lamot en Jonathan van Driessen. “We openen nog dit jaar een kantoor in Austin in Texas. Dat moet begin volgend jaar op volle toeren draaien. Zowel in de Verenigde Staten als in Europa gaan we ook ons team uitbreiden met een viervoud”, aldus Anthony Lamot, medeoprichter en ceo van DESelect.