Berchem – FCR Media is een partnership aangegaan met Start it @KBC, de grootste start-up community van het land. FCR Media wil zo ontluikend ondernemerschap een duwtje in de rug geven.
Dennis Duinslaeger, Managing Director Start it @KBC: “Er zijn nog interessante partnerships op komst, zoals het partnership met FCR Media.”
Belgische start-ups in de lift
De Belgische start-up cultuur zit al een aantal jaren in de lift. 2017 was het vierde recordjaar op rij wat startende ondernemers betreft. Volgens de eerste tellingen van Graydon ligt het aantal starters tussen 1.6% en 4% hoger dan in 2016. Die startende ondernemers hebben hun handen meer dan vol met het vlot trekken van hun activiteiten. Daarom wil FCR Media, het bedrijf achter goudengids.be, en ’s lands grootste digitale agentschap, hen ondersteunen met bruikbaar advies rond online marketing.
Start-up community
Met het Start it @KBC partnership bereikt FCR Media 550 start-ups. Start it @KBC ondersteunt innovatief en schaalbaar ondernemerschap. “Onze community groeit, en er komen steeds vaker aanvragen binnen om partnerships aan te gaan met Start it @KBC. Daar gaan we graag op in als we zien dat er voor onze startups een mooi aanbod in zit. We trachten onze partners sterk te betrekken in ons open innovatie-ecosysteem. Iedereen leert van iedereen. Zo wint het hele ecosysteem erbij”, zegt Dennis Duinslaeger.
Digitale marketing voor de toekomst
FCR Media gaat de start-ups concreet ondersteunen met digitale expertise. Via een helpdesk kunnen ze terecht voor op maat advies rond het optimaliseren van hun website, traffic, interactie met klanten, enzovoort. Zo sluit FCR Media zich aan bij de ‘pay-it-forward’ mentaliteit van de Start it @KBC community. Tegelijkertijd wil FCR Media, dat innovatie hoog in het vaandel draagt, ook de vinger aan de pols houden over nieuwe concepten en potentiële partnerships.