Expo Z kan nog steeds aan de slag met enkele interieurprojecten, zoals showrooms, kantoorinrichting of pop-up shops. Maar nu veel beurzen worden omgezet in hybride of digitale evenementen, moesten ze voor die tak zoek gaan naar een oplossing zodat bedrijven toch hun klanten en prospecten kunnen bereiken. “Deze bedrijven kunnen alternatieve evenementen organiseren, zoals een huisbeurs, pop-up shop of een tijdelijke showroom”, vertelt Philippe Rongé, sales manager Expo Z.
Via een virtuele stand kunnen bedrijven toch op een coronaproof manier met de online bezoekers in contact treden. “In deze virtuele omgeving heeft de bezoeker de mogelijkheid vrij rond te kijken in en rond de stand. Bepaalde delen (hotspots) van de stand worden uitgelicht waardoor de bezoeker uitgenodigd wordt om hierop te klikken. Zo kunnen er foto’s, productfiches, brochures, bedrijfsfilm, internetpagina’s, webshops, … geïntegreerd worden in deze virtuele omgeving.”
Philippe Rongé, sales manager van Expo Z, benadrukt ook dat bezoekers live kunnen communiceren met een vertegenwoordiger van het bedrijf via Facebook Messenger chat of zelfs een live videochat.
Expo Z bestaat sinds 1996 en heeft 30 werknemers in dienst.