Kleir.Bolleke_BenPhotography Foto: Ben Van den Bempt.

Stadsbrouwerij De Koninck en KLEIR. pakken uit met OepABolleke

Stadsbrouwerij De Koninck en het jonge Antwerpse kledinglabel KLEIR. lanceren samen een muts met het opschrift ‘OepABolleke’. Per verkochte muts gaat er twee euro naar de Antwerpse vzw Habbekrats, een organisatie die hulp biedt aan kinderen en jongeren in kwetsbare situaties.

KLEIR. staat bekend om haar T-shirts en truien met quotes in het Antwerps dialect. Het is voor het jonge Antwerpse kledinglabel al de tweede samenwerking met stadsbrouwerij De Koninck. “In 2019 kwamen er al truien op de markt met het opschrift ‘ZEGTMORBOLLEKE’, om de naamsverandering van hun De Koninckbier naar ‘Bolleke’ in de verf te zetten”, vertellen Mathias Vertessen en Nick Daelemans, oprichters van het Antwerpse kledinglabel.

De muts kost twintig euro en is te koop in de pop-up in de Stadsbrouwerij De Koninck en online via de webshop van KLEIR. Per verkochte muts gaat er twee euro naar de vzw Habbekrats, die hulp biedt aan kinderen en jongeren in kwetsbare situaties. Dit doet de vzw door middel van ontmoeting, sport, spel, cultuur, vorming, kampen en hulpverlening.