“We hebben ons digitale visitekaartje heruitgevonden en zijn daar trots op”, zegt ceo Kris Oorts. “In het verhaal van Frisomat staat de klant centraal. Dat was vroeger zo, maar nu willen we nog meer dan ooit via al onze kanalen die boodschap overbrengen. Met ‘We shelter your business’ – ons nieuwe motto – tonen we de klant dat we rekening houden met zijn specifieke behoeften.”
Frisomat, in 1978 opgericht door Guy Somers, is gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en montage van industriële gebouwen in koudgevormd staal. Frisomat telt wereldwijd 14 filialen, talrijke distributeurs en produceert in België, Brazilië en Rusland. Dit internationale netwerk bracht Frisomat al tot in meer dan 100 landen, voor ruim 35.000 staalbouwprojecten.
Omdat de behoeften van de klant evolueren, wil het bedrijf internationaal het verschil blijven maken en beseft het dat het zich flexibel moet opstellen. Met het nieuwe jasje dat Frisomat nu aantrekt, hoopt de ceo dat de klanten zich in de boodschap ‘We shelter your business’ zullen herkennen.
“Bij Frisomat kunnen klanten terecht voor industriële gebouwen van hoge kwaliteit. Maar het gaat verder dan dat. Op basis van onze jarenlange ervaring als staalbouwer willen we hen adviseren in een oplossing op maat. Zo is de klant zeker dat zijn activiteit veilig is ondergebracht. En kan hij tegelijkertijd vertrouwen op de investering die hij heeft gemaakt. Noem het zowel een functionele als emotionele win. Gemoedsrust tijdens het bouwproces met kwaliteitsvol onderdak als resultaat. Dat is de garantie naar al onze klanten.”
Het bedrijf breidt ook zijn gamma uit met de introductie van de GO- & PRO-series. “In de GO-series kan de klant rekenen op standaardgebouwen aan competitieve prijzen en snelle levertijden. In de PRO-series definieerden we een aantal concepten die de klant begeleiden naar de juiste keuze – op maat advies – voor zijn behoefte”, aldus Kris Oorts. “Of hij nu zoekt naar een KMO-gebouw, pluimveestal of vliegtuighangar. We zijn expert in de bouw van industriële hallen.”
“Gebaseerd op de behoeften van de klant, hebben we in een heuse rebranding geïnvesteerd. Niettemin zullen onze klanten zich nog steeds in de vaste waarden van Frisomat herkennen. We blijven een familiebedrijf dat zich als betrouwbare bouwpartner wil opstellen. Maar innovatie zit ons nu eenmaal in het bloed. Niet alleen in het ontwerp, de productie en montage van onze staalbouwprojecten willen we continu vernieuwen, ook in onze communicatiekanalen willen we ons onderscheiden. En daar is onze nieuwe website een mooi staaltje vakmanschap van”, concludeert Anniek Flemings, marketing manager bij Frisomat.