Boels Rental zal ook volgend jaar weer zichtbaar aanwezig zijn in Luik-Bastenaken-Luik en in de Waalse Pijl. Het Nederlandse verhuurbedrijf heeft onderhand de commerciële resultaten van sportsponsoring in een wielerwedstrijd onderkend en heeft de samenwerking met SportsCom uit Kontich ook voor 2015 betekend. Ook dat jaar wordt Boels Rental weer hoofdsponsor voor “Les Ardennaises”, een organisatie van het Franse A.S.O. (Amaury Sport Organisations) dat o.m. ook de Ronde van Frankrijk en de Dakar Rally organiseert en uitgever is van de gerenommeerde sportkrant L’Equipe.
SportsCom zet daarmee zijn doorgroei in de markt onverminderd verder. SportsCom is een sportmarketingbureau dat sport uitdraagt als een uitermate geschikt communicatiekanaal voor ondernemingen. “Wij hebben een eerder langzame start gekend”, zegt vennoot Patrick Wendelen. “De eerste jaren waren – vooral omwille van de crisis niet altijd makkelijk maar ondertussen liggen wij goed op koers. Wij hebben onze positie in de markt onderhand verstevigd.”
SportsCom is vandaag sterk aanwezig in het wielrennen, het veldrijden, het professionele voetbal en een aantal “minder grote” sporten zoals volleybal, basketbal, hockey en atletiek. “De verlenging van ons contract met Boels Rental is alvast reeds een van de hoogtepunten van het nog jonge jaar, naast het verderzetten van het belangrijke AVEVE-contract in het veldrijden”, zegt Patrick Wendelen.
Begin april lanceerden we het “Vivaldis Interim Challengers Team”, een vernieuwend sponsoringconcept dat jonge, beloftevolle atleten wil ondersteunen op weg naar de Olympische Spelen van Rio 2016.
Business Through Sports, is een overtuigende slogan die SportsCom uitdraagt naar zijn klanten. Het bedrijf positioneert zich als een betrouwbare consultant tussen de bedrijfswereld en de sportwereld..“Het gaat erom dat wij de belangen van onze klanten optimaal verdedigen bij de organisatoren van sportevenementen, de sportclubs en bonden en de atleten maar tevens helemaal correct omgaan met deze partijen. Wij zoeken eigenlijk naar meerwaarde in de optimale return on investment van onze klanten, steeds binnen het raamwerk van de afgesloten contracten. Wij hechten in dit opzicht veel belang aan de verstandhouding met alle betrokken partijen.”
Meerwaarde? Die hebben de mannen van SportsCom tijdens de recente Luik-Bastenaken-Luik oa. proberen te bereiken door het logo van Boels Rental aan te brengen in ecologisch verantwoord materiaal op de weg. Materiaal dat na enkele dagen regen bv. wel weggespoeld is. “Wij doen echt niet aan ambush marketing, wij organiseren geen onverantwoorde dingen en doen alles in overleg met en na goedkeuring van de organiserende partij.”
Boels Rental lijkt ondertussen best tevreden over de samenwerking met SportsCom en over de resultaten die behaald werden in de sponsoringactiviteiten. Yvo Hoppers: “Toen we vorig jaar uitkeken naar nieuwe activiteiten in het wielrennen bracht SportsCom ons in contact met A.S.O., de Franse organisatoren van Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl. Wij hebben die kans niet laten liggen en waren vorig jaar al enorm tevreden. SportsCom tekende ook dit jaar een aantal activatie- en samplingacties uit waar we goede reacties op kregen.”
SportsCom draait vandaag op de inzet van de drie partners, Philippe Verbert, Patrick Wendelen en Geert Swaelens. Uiteraard worden tijdens de eigenlijke manifestaties zelf nogal wat freelancers ingezet. “Vast personeel werven wij tot nader order niet aan want in onze business praat je over piek-en dalperiodes waardoor vaste contracten niet zinvol zijn.
Als vertegenwoordiger van SportLed voor België (ledboarding langs de sportvelden en in sportzalen) en organisator van SportBusiness Events (seminaries, klantenevents, teambuildings en andere zakelijke events waaraan een clinic en/of lezing door een topatleet, ex-topatleet of topcoach gekoppeld worden) kan SportsCom zijn traditionele consultancy-activiteiten overigens ook uitbreiden naar andere markten.