Het sportmarketingbureau SportsCom uit Kontich, heeft na Boels Rental nu ook de Duitse supermarktketen Lidl met succes begeleid in de Waalse wielerklassiekers. Na de sponsoring van de Flanders Classics wedstrijden en de Etix-Quick Step wielerploeg was de winkelketen immers nog op zoek naar opportuniteiten om in Wallonië te communiceren via de wielersport. SportsCom vond voor Lidl de oplossing.
SportsCom introduceerde enkele jaren geleden al Boels Rental met succes in de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Het Nederlandse bedrijf was toen ook op zoek naar uitbreiding en naamsbekendheid in Wallonië en het partnership met de Waalse klassiekers bleek een schot in de roos. Boels Rental verlengde daarom overigens recentelijk zijn contract als main sponsor van ‘Les Ardennaises’.
SportsCom werkt al jaren op een constructieve manier samen met Amaury Sport Organisation (A.S.O.), de organisator van deze klassiekers en van andere mythische wedstrijden als Parijs-Roubaix en de Tour de France, en wist op die manier dat er nog een mooi sponsorpakket vrij was in deze topwedstrijden. Philippe Verbert, Managing Partner van SportsCom: “Deze overeenkomst sluit perfect aan bij de activiteiten van Lidl in het wielrennen. Ze sponsoren al enkele jaren de legendarische wedstrijden van Flanders Classics en als je heel België wil ‘coveren’, zijn ‘Les Ardennaises’ de logische volgende stap.”
Bij A.S.O. is men eveneens opgezet met de overeenkomst. “Natuurlijk zijn wij enorm tevreden om een winkelconcern met een naam als Lidl te mogen verwelkomen als de tweede grootste sponsor van ‘Les Ardennaises’, aldus Bastien Delmaille, commercieel verantwoordelijke bij ASO. “Het doet ons enorm plezier dat Lidl deze wielerwedstrijden naar waarde heeft geschat en heeft uitgekozen om hun verhaal als verse voedingsspecialist verder te verkondigen”.
SportsCom zet daarmee zijn doorgroei in de markt onverminderd verder. SportsCom is een sportmarketingbureau dat sport uitdraagt als een uitermate geschikt communicatiekanaal voor ondernemingen. “Wij hebben een eerder langzame start gekend”, zei vennoot Patrick Wendelen eerder al tot Made in Antwerpen. “De eerste jaren waren – vooral omwille van de crisis niet altijd makkelijk maar ondertussen liggen wij goed op koers. Wij hebben onze positie in de markt onderhand verstevigd.”
SportsCom is vandaag sterk aanwezig in het wielrennen, het veldrijden, het professionele voetbal en een aantal “minder grote” sporten zoals volleybal, basketbal, hockey en atletiek.
Business Through Sports, is een overtuigende slogan die SportsCom uitdraagt naar zijn klanten. Het bedrijf positioneert zich als een betrouwbare consultant tussen de bedrijfswereld en de sportwereld..“Het gaat erom dat wij de belangen van onze klanten optimaal verdedigen bij de organisatoren van sportevenementen, de sportclubs en bonden en de atleten maar tevens helemaal correct omgaan met deze partijen. Wij zoeken eigenlijk naar meerwaarde in de optimale return on investment van onze klanten, steeds binnen het raamwerk van de afgesloten contracten. Wij hechten in dit opzicht veel belang aan de verstandhouding met alle betrokken partijen.”