Spaas Kaarsen en Goldsin Jewels kiezen voor Mia

peterkeHet webbureau Mia haalde twee contracten binnen bij Spaas Kaarsen en Goldsin Jewels. Het bedrijf gaat voor zijn twee nieuwe klanten een digitale strategie uittekenen en nieuwe e-commerce websites. Mia is een Antwerps interactief agentschap dat zich specialiseert in het ontwerpen en ontwikkelen van websites en webapplicaties. Daarnaast is het sterk actief in online marketing.

De filosofie van Mia is gebaseerd op het maximaliseren van de online conversie. Het bedrijf zet zich tot doel bezoekers van websites tot actie aan te zetten: inschrijvingen, contactnames of online aankopen of downloaden. Bij het bouwen van bedrijfskritische webapplicaties wil Mia gebruiksgemak en toegevoegde waarde vooropstellen. Mia telt momenteel 15 medewerkers en maakt uitsluitend gebruik van open-source technologieën zoals Drupal, Typo3 of Symfony.

Met Spaas Kaarsen en Goldsin Jewels heeft Mia onlangs twee belangrijke opdrachten binnengehaald.

Voor Spaas Kaarsen mag Mia de volledige nieuwe digitale strategie en de website ontwerpen. Het web bureau werd na een rondvraag gekozen omwille van haar “no-nonsens en sterk conversiegerichte aanpak” en zal daarom Spaas’ digitale strategie voor de komende jaren definiëren, alsook een inspirerende consumentensite en webshop ontwikkelen. De website zal later dit jaar live gaan. De kaarsenfabrikant is sinds 1853 actief op de Belgische markt en in tussentijd ook internationaal bekend met het gerenommeerde merk Spaas.

Wim Dejonghe, marketing directeur voor Spaas: “In tijden van crisis wordt er extra op de budgetten gelet. Daarom zochten we voor onze digitale strategie een partner met een no-nonsense aanpak: mooie, flashy ideeën zijn leuk maar dragen niet altijd bij tot het halen van de doelstellingen. Toch bezit Mia voldoende creativiteit en inzicht om een boeiende consumentenwebsite te ontwikkelen. Tenslotte heeft hun totaalvisie, waartoe ook het e-commerce verhaal behoort, ons mee overtuigd.”

Ook voor GoldSin Jewels, geraffineerde tijdelijke huidjuwelen, mocht Mia de digitale strategie en internationale webshop uittekenen. Deze innovatieve producten werden aanvankelijk via enkele uitgekiende PR campagnes en sociale media acties bekend gemaakt. De uitdaging was om op korte termijn een multinationale webshop te bouwen waar de verschillende collecties huidjuwelen op een overzichtelijke en zoekmachine-vriendelijke wijze online verkocht kunnen worden: www.goldsin.com.

Als kers op de taart wist Mia ook bij Bisnode een partnership te bemachtigen. Bisnode, dat gespecialiseerd is in data driven marketingoplossingen, selecteerde Mia als één van haar 20 preferentiële partners na een pitch onder 150 Belgische agencies uit verschillende domeinen. Het agentschap kruiste al eerder het pad van Bisnode en ontwierp voor hen verschillende gebruikersinterfaces voor digital marketing toepassingen.

Peter Leclercq, Managing Director van Mia is uiterst opgetogen met deze nieuwe projecten: “Het bewijst dat de no-nonsense aanpak van Mia en focus op online groei bij veel bedrijven aanslaat. We werken steeds vanuit een conversiegedreven aanpak en wenden daartoe bewezen technieken inzake webdesign en inbound marketing aan. We zijn blij dat Spaas, GoldSin en Bisnode ons daarin volgen.”

Foto: Peter Leclercq