Sofacompany_greenfriday

Sofacompany lanceert ecologisch alternatief voor Black Friday

ANTWERPEN – Sofacompany organiseert op 29 november een ecologische afterwork/apéro onder de noemer Green Friday. Zo wil het Deense designmerk op deze Black Friday geen kortingen planten, maar bomen. Voor elk meubel, verkocht tussen 8 november en 1 december, zet het meubelbedrijf vijftig bomen in de grond.

Met dit initiatief wil Sofacompany mensen enthousiast maken voor een duurzame levensstijl, in plaats van overconsumptie te bevorderen met kortingen op Black Friday. Op de bewuste dag zelf, vrijdag 29 november, organiseert de Antwerpse showroom een gratis borrel. Met een ecologisch verantwoord hapje en drankje wil het Deense meubelmerk haar gasten aanzetten tot duurzaamheid. Een lezing over ‘fair fashion’ door Bie Noé van B.Right en een workshop van Paulien Verhaest van Blommm, zorgen voor voldoende inspiratie om de feestdagen op een eerlijke manier te vieren.

Sinds enkele jaren doet Sofacompany al heel wat voor het klimaat, van CO2-neutraal transport, tot gebruik van gerecycleerde stoffen en het planten van 5 bomen per verkocht meubel. In het kader van Green Friday besloot het bedrijf dit aantal op te krikken tot 50 bomen per verkocht meubel. Door een duurzame levensstijl te promoten wil het bedrijf duidelijk maken dat waanzinnige koopjes niet samen kunnen lopen met eerlijke lonen en milieuvriendelijke producten.