ANTWERPEN – Mediahuis vergroot zijn impact op de Nederlandse markt. De Belgisch-Nederlandse mediagroep achter onder meer Made in Antwerpen neemt er Wayne Parker Kent (WPK) over. Dat is één van de snelst groeiende digitale mediabedrijven van Nederland. Mediahuis-dochter Telegraaf Media Groep (TMG) zal 100 procent van de aandelen verwerven.
Begin 2019 bundelen TMG en WPK de krachten om samen innovatieve en creatieve totaaloplossingen voor de Nederlandse advertentiemarkt te ontwikkelen. Slaven Mandic, huidig ceo van WPK Nederland, wordt directeur advertising van TMG.
Gert Ysebaert, ceo Mediahuis: “In mei 2017 gingen we reeds een strategische samenwerking met WPK aan, waarbij Mediahuis intekende op een kapitaalsverhoging en zo de ambitieuze groei van WPK ondersteunde. Inmiddels werken we op veel vlakken, zowel in Nederland als in België, nauw samen en is de toegevoegde waarde voor ons beiden groot. Een overname was voor ons dan ook een logische volgende stap die meteen onze impact in de Nederlandse markt vergroot.”
Marc Vangeel, ceo TMG: “In een snel veranderend medialandschap zijn innovatie en samenwerking cruciaal. Samen met WPK zullen we een toekomstbestendige organisatie creëren die als een one-stop-shop fungeert richting de Nederlandse adverteerder.”
Elke klant succesvol
Bovendien zal WPK fungeren als dedicated content marketingcel en creatieve contentoplossingen ontwikkelen in samenwerking met alle Mediahuis-titels in de Nederlandse markt.
Slaven Mandic, ceo WPK Nederland: “De behoeften van adverteerders verschuiven steeds meer van pure advertentieruimte naar totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Alles moet in het teken staan van de bedrijfsdoelen van de adverteerder. Onze missie is dan ook simpel: elke klant succesvol.”
WPK België blijft onder leiding van Frank Goren verder werken als onderdeel van Mediahuis België.