ANTWERPEN – Digitial agency Intracto uit Herentals neemt het Antwerpse bureau Snackbytes over. Dat produceert content voor social media en andere digitale platformen. Snackbytes blijft in Antwerpen onder de eigen naam verder werken.
Met het toevoegen van de Snackbytes-medewerkers groeit het creatieve contentteam van Intracto van 15 naar 40 medewerkers met uiteenlopende specialiteiten. De groep rondt zo ook de kaap van de 200 medewerkers. “Met de overname brengen we extra expertise op het vlak van video, copywriting, illustratie en creatie aan boord”, zegt Pieter Janssens, managing director van Intracto.
Creatieve content
“We geloven in de combinatie van content, creatie, marketing en technologie en investeerden de voorbije jaren al fors in die domeinen”, zegt Pieter Janssens. “De overname van Snackbytes is een stevige injectie van creativiteit op het vlak van content en social media. Van copywriting en design tot video, animatie en motion: we hebben nu alles in huis voor succesvolle creatieve content.”
Met de overname krijgt Intracto er ook 7 videoprofessionals bij. “Videocontent en –advertising zijn een essentieel onderdeel van een succesvolle online strategie. De advertentie-uitgaven voor online video stegen de jongste 5 jaar van 13,6 naar 38,6 miljard euro. Per dag kijken we gemiddeld 46,3 minuten video op mobiele toestellen en 18,2 minuten op andere apparaten.”
De transactie werd begeleid door Forsite en Argo Law. Met de overname in Antwerpen voegt Intracto een derde uitvalsbasis toe, na Herentals en Den Bosch (NL). Het agency telt meer dan 500 klanten waaronder Canon, Quick-Step en Michelin en verwacht voor dit jaar een groepsomzet van 22 miljoen euro.