SKM ziet omzet verder stijgen

skmDe bekende kledingszaak SKM uit Aartselaar realiseerde tijdens het afgesloten boekjaar 2014/2015  een omzet van 9,6 miljoen euro. Dat was flink wat meer dan de 9,3 miljoen euro van het vorige jaar. De resultaten stonden volgens de jaarrekening dan wél onder druk. De bedrijfswinst daalde tot 52.795 euro, de winst tot 138.444 euro. Een resultaat dat in de gegeven omstandigheden zeker mag gezien worden. De meeste textielzaken hebben in de relatief zwakke economische omgeving niet makkelijk.

Ze komen zelfs vanuit het Luikse en uit Nederland naar Aartselaar. SKM heeft een reputatie die ver tot buiten de regio reikt. De jarenlang gevoerde moderne publiciteitscampagnes zullen daar niet vreemd aan zijn. De kledingzaak heeft zich onderhand sterk gepositioneerd op de markt en laat niets onverlet om dat marktaandeel nog verder uit te breiden.

Succes Kleding Meyers plukt op die manier de vruchten van een doelgericht vernieuwingsbeleid. Daarbij werd de winkel helemaal opgefrist en omgebouwd tot een shoppingsysteem met afzonderlijke winkels binnen het totaalconcept. Het assortiment werd sterk vernieuwd en verjongd.

SKM heeft een traditie die al teruggaat op een kledingzaak uit Niel uit 1870. Rudy Meyers bouwde de zaak in 1952 uit tot een bekend merk dat altijd wel wat nieuws in petto had. De winkel langs de Boomsesteenweg werd dan ook zoveel als een bekend embleem waar iedere Antwerpenaar al eens langs kwam. In de expansie van de latere jaren zette SKM moderne publiciteitsmiddelen in, verruimde de zaak met een eigen bistro en overtuigde de klanten met opvallend goede kwaliteit en uitstekende service. Dat je er bv. kon blijven wachten op je “retouches” was al die jaren een bekend gegeven. Je kunt er je aankopen op die manier al onmiddellijk meenemen.

SKM wordt vandaag aangestuurd door Steven De Hertogh. Hij is een oudgediende van het bedrijf.  SKM stelt zo’n 35 mensen tewerk.