Mensen zoeken en organiseren steeds meer online. E-commerce gooide het volledige retaillandschap op z’n kop. Noem een product en je kunt een webshop vinden waar je dat met enkele klikken kan aankopen. Maar wat als jouw bedrijf producten of diensten niet online kan verkopen, omdat ze daarvoor te complex zijn of de klant doorheen een heel beslissingsproces moet. Kortom: wat als er menselijk contact nodig is met de klant? De startup Skedify brengt daar verandering in en helpt deze bedrijven om hun online klanten tegemoet te komen. Die startup is de nieuwste groei-investering van incubator The CoFoundry uit Kontich.
Skedify wil in de eerste plaats de conversie op websites verhogen. De digitale muur, beter bekend als het contactformulier, waar bezoekers op stoten als ze een afspraak willen maken, haalt deze startup helemaal weg. Dat doen ze aan de hand van een afspraaksysteem dat komaf maakt met eindeloos bellen en mailen. ‘Met onze oplossing kunnen potentiële klanten naar een bedrijfswebsite surfen. Binnen de minuut plannen ze daar een afspraak in bij de juiste persoon op de locatie naar keuze’, legt oprichter Arne Bassez uit.
‘Zo bouwen we een brug tussen de digitale weg die een consument aflegt en het persoonlijk contact met de klantenadviseurs uit het netwerk van lokale service punten. We willen het voor bedrijven in de eerste plaats gemakkelijker maken om klanten binnen te halen. Tegelijk verhogen we de beleving en het comfort van de klant en de relatie mét de klant, wat voor ons ook heel belangrijk is.’ Skedify zet op die manier het offline contact met een bedrijf in het verlengde van de online aanwezigheid ervan.
Die filosofie giet de onderneming in een eigen tool. Die doet het goed want Arne en zijn team werken intussen al online afspraakprojecten uit voor onder andere alle agentschappen van Argenta en AXA Bank. Ook andere sectoren dan retail banken, zoals de verzekeringssector, immobiliën, ziekenfondsen, sociaal secretariaten, selectie, interim-en recruteringsgroepen, travel en consultancy, lopen warm voor deze oplossing. Om die markten te ondersteunen blijft Skedify op zoek naar software engineers om hun groeiende team te ondersteunen.
De brede inzetbaarheid van de technologie is één van de voornaamste redenen waarom de onderneming samen met The CoFoundry in zee gaat. ‘Dankzij onze samenwerking met The CoFoundry gaat een uitgebreid netwerk aan bedrijven – die eenzelfde visie naar hun klanten overbrengen – open binnen de Cronos groep. Zo hebben we een mooi partnership met de Comma Groep die onder andere Sitecore oplossingen aanbiedt in dit bredere verhaal.’
The CoFoundry focust op het begeleiden van duurzame en schaalbare service- en productbedrijven met potentieel. Met een sterk team van ervaren ondernemers levert deze incubator de nodige expertise om bedrijven uit de grond te stampen. Door The CoFoundry aan boord te halen als een soort cofounder halen ondernemers de ervaring, netwerk, potentiële klanten en nog veel meer aan boord die cruciaal zijn voor de groei van hun bedrijf. Op die manier kunnen ze sneller en met nog meer focus werken. Kortom, The CoFoundry kiest voor een aanpak die getypeerd wordt door een doe-mentaliteit met respect voor ondernemerschap en een focus op de klant.