Sinterklaas op de Plage

Balthazar_Sint2Zondag kwam ik een hoogst eigenaardig personage tegen… Verbaasde blikken, ook van toevallige voorbijgangers. Ik heb er maar meteen een foto van genomen, want geen hond zou me geloven. Mijn nieuwsgierigheid werd danig geprikkeld. Ik wou weten waarom Sinterklaas midden in de zomer, in vol ornaat en met geruite zwemshort onder zijn tabbaard, pootje baadt op ‘De Plage’ van St.-Annekesstrand.

Blijkbaar is dit een inventieve stunt van Balthazar, niet de Belgische muziekgroep, maar het event agency in Antwerpen. In het najaar organiseren zij corporate Sintfeesten in de Waagnatie en van de zomerse Sint gaat Balthazar een leuk campagnebeeld maken.

Zo’n idee kan enkel ontspruiten uit de breinen van een team waar magie heerst. Balthazar event agency bedenkt, creëert en produceert bedrijfsevenementen. Per definitie ‘op maat’, want het creatieve team houdt niet van copy-paste. “Elk project vraagt een aparte aanpak”, zegt CEO Mich Van Aerde die jarenlange ervaring in de sector heeft. Onlangs heeft Balthazar de switch van Mobistar naar Orange met een mooi event georkestreerd. “Een feest voor 10 personen moet even goed zijn als dat van 8 000 personen”, vervolgt Van Aerde.

In de benadering van zijn klanten houdt het event bureau er een ‘old school’ aanpak op na, maar wel één die werkt. “Klanten koesteren, informeren, uitnodigen om samen eens op stap te gaan, gewoonweg tijd uittrekken voor de klant. Gemaakte afspraken nauw opvolgen, oog voor detail hebben. De stress bij de klant wegnemen. Daar komt het op aan”, aldus Mieke Berendsen die begin dit jaar het team vervoegde als marketing directeur.