SINT-NIKLAAS – Het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen (VLAIO) strijkt vanaf 16 maart neer op de Grote Markt in Sint-Niklaas met de roadshow Ondernemers ondernemen voor iedereen. Via een fotobox-installatie kunnen voorbijgangers er kennismaken met zo’n 90 ondernemers, waarvan 17 ondernemingen uit Sint-Niklaas en omstreken.
Uit onderzoek blijkt dat het imago van Vlaamse ondernemers aan de lage kant is in vergelijking met dat van ondernemers uit omringende landen. Om de appreciatie van het grote publiek voor ondernemen en ondernemers te verhogen, organiseert VLAIO, met de steun van Flanders DC, Voka en Unizo, een Vlaamse roadshow in negen Vlaamse centrumsteden. Van 16 tot en met 20 maart is Sint-Niklaas aan de beurt.
Op de Grote Markt wordt een fotobox-installatie geplaatst die de klok rond gratis te bezoeken is. Op een minipodium met een diameter van zo’n 15 meter worden portretten getoond van ondernemers en hun zaak, van groot tot klein. In elke stad worden lokale ondernemingen extra in de verf gezet. Je ontdekt wat hun positieve impact op hun eigen leefwereld is en op de maatschappij in het algemeen.
Zo worden de Sint-Niklase ondernemingen Sleeplife, Chocolatier Wauters & Chocolade Atelier Vyverman, Lara Mora, Pur Sentiment, Benj & Soto, Cremerie Foubert, Schoenen Timmermans, Ik Blijf Mobiel, Van Hoecke, Pand Zestien, Lingerie Zita, Delicatessen Van Poeck, Torfs, OMCollective, Dressed by Tiffanys en Kids in the Picture er uitgelicht, net als CMAST uit Temse.